Alla inlägg under oktober 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 26 oktober 2009 07:18

Letar efter någonstans där man ordnar löshoppning i omkretsen Norrtälje - Rimbo. Skulle gärna vilja träna Meya litet i ridhus under vintersäsongen. Har DU något tips??


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 26 oktober 2009 07:13

Vem trodde att jag skulle beteckna Vhiskur som en slarver i sin box? Han, som hittills alltid varit den renligaste av mina hästar. Men mot Meya kan han inte mäta sig!


Om jag stänger in dem över en regnig natt, så sprider han sina gödselhögar litet här och var i boxen, och har heller ingenting emot att LIGGA PÅ DEM. Men Meya! I hennes box är det så rent och fint, så man undrar om hon alls gjort ifrån sig. Sen hittar man, täckt av halm, alla hennes små högar i samma hörn av boxen. Att mocka där går på fem röda sekunder.


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 26 oktober 2009 05:48

Visst brukar trattkantarellerna växa familjevis, men att alla samsas om SAMMA STAM är väl inte så vanligt?


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 oktober 2009 09:22

  


I fredags avslutade vi vår rundcorallkurs. Vhiskurs (och Sveipurs) halvsyster Dotla var först åskådare, sedan deltog hon en liten stund....  De är alla efter Dropi fra Midsitju


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 oktober 2009 09:27

Nu går det fort framåt för Lille Hund. Med god draghjälp av sina hundpolare har han börjat gå promenader. Bara på en vecka är han helt förändrad. Han vill fortfarande inte gå till den högra delen av undervåningen (!) men annars rör han sig och ser ut som förut, i alla fall NÄSTAN.


Vi tog upp hans lilla stjärnkorg från lusthuset och där sitter han nu gärna. En egen liten grotta!


  

Den mysko uppsynen beror på att han inte gillar att bli bländad av kamerablixten.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 oktober 2009 07:49

Övertråden på mina hagar är elrep 6 mm. De är tillräckligt starka för att  klara av våra älgars in- och uthopp i hagarna. Men - jag blir så besviken över att repen redan efter något år blir alldeles grönaktiga av alger-mossa?


När vi byggde hagarna 1995 hade vi ett svartvitt elrep som nu bara finns kvar på några kortare bitar. Men DET repet är fortfarande kritvitt, fast det börjar liksom "brösla sig" och bli sprött, så jag håller på och byter ut det.


Jag kommer förstås inte ihåg var vi köpte det, och skit samma, den sorten finns säkert inte kvar ändå idag. Men har DU något tips på ett bra elrep som INTE mossar till sig så snabbt? Jag vill ju helst ha ett tvåfärgat rep och inte helt vitt, eftersom det syns sämre mot snön.



Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 oktober 2009 07:47

Den här bilden blev ju ruskigt dålig, lilla Meya rörde sig precis i fel ögonblick, men jag blev så full i skratt när jag såg att Aramis såg precis likadan ut på bilden i sin blogg igår....


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 oktober 2009 07:45

Hästarna hade en jobbig vecka, det var inte bara dags för tandbehandling, utan även verkning. Bästa Vimse verkar Vhiskur som tåligt finner sig i att ha hoven uppe på en stålpinne.


  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards