Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 oktober 2009 16:29

-är en av mina favoritförfattare. Jag gillar hennes dagboksliknande och träffsäkra stil. Framförallt att hon med sin torra humor inte försöker att VARA rolig, men att texterna genom sitt innehåll ändå BLIR roliga. Emellanåt. Ibland är de ju otroligt sorgliga.


"Priset på vatten i Finistere" är en favorit. Här beskriver Bodil hur hon slåss mot mullvadarna i trädgården, som hon nästan jämt verkar pyssla i, och hur hon fascinerat får en inblick i den franska byråkratin och byandan. När hon på knagglig franska ska göra sig förstådd i affärerna och det blir alldeles FEL.


Har Du inte läst henne så tycker jag att Du ska göra det snarast!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 oktober 2009 09:51

När jag googlade namnet Jack Frost så kom den här otrevlige figuren upp.... usch och fy!!!


  


Det är nåt sånt jag fantiserade kunde finnas under sängen när jag var liten...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 oktober 2009 08:20

Rätt ska vara rätt, givetvis skall stuteriprefixet finnas med. Meyas pappa heter alltså Ekbäckens Jack Frost, han ägs av Meyas uppfödare Joanna som också tagit detta foto i somras. EJF  är e Heniarths Mr Milligan och på den linjen verkar det finnas enbart skimlar? Någon?


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 oktober 2009 06:48

Meya har ju haft åtskilliga färger i både fäll och man/svans. Silver, guld, brons, brunt, svart  - you name it! Just nu verkar hon skifta till övervägande brunskimmel.


Jag tycker att alla de här olika färgerna är vackra, men antar att hon liksom mor och far så småningom övergår till att bli den där kritvita sagohästen...?


Fast - hon har ju inte ENBART skimlar i släkten! Fadern Jack Frosts mor, Ekbäckens Jasmine är en fux som är efter svartfuxige (?) -står så i papperen - Twyford My Man och undan mörkbruna Ekbäckens Black Jolly. Och på mödernesidan, Mynta (skimmel) finns isabelle mormoderna Laedryds Molly med isabellen Pegasus Buckey som far och mörkfuxige Rondeels Whistle som mor. Spännande!

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards