Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Inte mycket snö här i alpackadalen...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 december 2011 17:43

Gitte efterlyser vinterbilder. Tji!

Men några bilder från grannskapets lille dvärgschnauzer Mios besök vid alpackahagen kan jag bjuda på...  Som ni ser så blev alpackorna rätt upplivade av att se en för dem okänd hund.

 


 


Om inte min dator vore så SEG så skulle jag också kunna kommentera era bloggar oftare!  Suck

 
 
Kim

Kim

21 december 2011 20:39

Verkligen fokuserade.
Hur reagerar prinsarna om de får komma nära?
Dom är sååå söta!

http://varmt.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

22 december 2011 19:35

De är väldigt nyfikna. Qatay, den brune, är litet FÖR på, jag är inte riktigt säker på att han inte skulle hoppa på en fyrbening, de är trots allt rovdjur (hundarna) och alpackorna är bytesdjur.... vill inte prova!

 
kicki

kicki

21 december 2011 22:10

har du inte ens ngt lite snö NU ens?? lyckos isf.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

22 december 2011 19:34

Njaa, litet grand då.... måste jag medge....

 
Ann

Ann

22 december 2011 08:30

Och Mio såg rätt upplivad ut han med! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

22 december 2011 19:33

Mios tyckte att det var jättekul med alpackorna!!! som synes!!!!

 
Birgitta

Birgitta

22 december 2011 18:41

Ja du har till och med mindre snö än va vi har..Men håll med om att förra vinterns enorma mängder snö gör att man inte riktigt kan längta efter eländet i år..Ha en riktigt God Jul
Kram Birgitta

http://www.lundin.dinstudio.se

Alpackaprinsarnas blogg

22 december 2011 19:32

Näää jag längtar inte det minsta efter snö! För mig får det GÄRNA vara snöfria jular!!!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

22 december 2011 21:27

Jag trodde ni hade fint vinterlandskap nu. Lika eländigt som här ju!

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

23 december 2011 10:50

Det var som attan. Inte en flinga så långt ögat når i din hage? Vi har ju faktiskt lite snö (modd och kramsnö) ute hos oss. Trots plusgrader. De stackars hästarna åker skridskor. Släden står bara och väntar. Let it snow, let it snow, let it snow!
Alpackaprinsarna ser dock ut att må som just prinsar. Goood Jul!

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

23 december 2011 19:17

Litet mer snö finns det idag!
God jul på er själva där borta, hela Ragsdaleklanen!!!!!!!

 
Mita

Mita

23 december 2011 19:21

Jag får önska dig en riktigt GOD JUL!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

24 december 2011 15:53

Tack detsamma!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards