Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 oktober 2009 17:35

Femåriga stoet Samba är väl den mest erfarna av kvartetten. Matte Vivi får henne att gå runt på spåret och nästa övning innebär att vi ska få hästen att vända med huvudet inåt i en volt tillbaka. Timing och kroppsposition är av största vikt!


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 oktober 2009 17:32

Hemmaekipaget är tvååriga islandsstoet Aska. Matte heter Gunilla.


  


Träningen i round pen går ut på att öva upp sin kommunikation med hästen. Det handlar inte alls om att de ska "susa runt" i något slags motionssyfte...   Eftersom vi alla som är med har tama och tillgivna hästar, går första lektionen ut på att få dem att trava runt utan att vilja sitta i mattes/husses knä...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 oktober 2009 17:31

Låt mig presentera ekipagen som deltar i round pen-kursen:


Q-Belle har vi redan sett, här visar hon litet grand av sin fantastiska trav. Signahlgårdens Q-Belle är ett ettårigt morgansto. 

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 oktober 2009 17:24

Tog ett varv i närskogen idag för att kolla "mina" trattisar. Det fanns rätt gott om dem. Hoppas ingen är i närheten i skogen när jag pratar med svamparna. Talar man snällt till dem så är de villigare att krypa upp ur mossan och visa sig.  Så i morgon kanske det blir en god svampsoppa serverad när vi kommer hem från utställningen med Meya?


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 oktober 2009 09:31

Igår hade vi vår tredje omgång i kursen. Meya var riktigt duktig, nu har hon förstått att hon ska ut på spåret och inte sitta i mattes knä..   Hon börjar visa en riktigt bra trav. Gjorde flera fina vändningar, inåt och utåt, så jag avslutade efter ett lyckat minipass.


Ställde in henne i stallet därborta och ägnade mig istället åt att fotografera de andra kursdeltagarna. Många bilder blev det, ni ska få se flera sedan, men jag börjar med en bild av busflickan Signahlgårdens Q-Belle, som tyckte att det här var både konstigt och roligt. Husse Lasse managerade henne med bravur!  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 oktober 2009 09:26

Läser just nu Gerda Anttis "Min man David".


Kring huvudpersonens berättelse ur sitt liv slingrar sig klarsynta och humoristiska inlägg om vår nutid. Pricksäkra iakttagelser, rakt upp och ner och med ett säkert, flytande språk. Sånt gillar jag!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 oktober 2009 09:16

Höstens frusna fingrar målar trädens löv i guld. Det magiska ögonblicket försvinner snabbt, så det är bäst att snabba sig på med kameran...  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards