Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Djur jag haft

Av Alpackaprinsarnas blogg - 17 november 2010 19:19

Kanske är ni inte så intresserade av att VARJE DAG få läsa om hur otroligt begåvade och träningsvilliga mina alpackaprinsar är?


Så jag kniper ett tag


Tänkte istället berätta om vilka sorters djur jag haft hittills i mitt liv...


Det började med japanska dansmöss  (avlade, hmm, det blev rätt många!)

Sedan följde undulater (avlade där också)

Kissekatter (vanliga bondkatter, ingen avel där)

Akvariefiskar, (odlade framförallt scalarer och slöjguppys)

Afrikanska dvärggetter (där blev det en hel hoper killingar genom åren)

Hästar (nordsvenskar (avel), trakhener, islandshästar, welsh mountainponnier)

Kaniner (avel av prima utställningskaniner av raserna Stora Silver, Bourgogne och Dvärghermelin, siamesfärg)

Bin (snälla gula bin, de klarade av sin förökning alldeles själva...)

Pudel

Alpackor


Man har ju lärt sig en hel del om olika djurslag med åren...  En vacker eller regnig dag ska jag berätta mer om de olika djuren. Om ni vill.


 
 
Ingen bild

elin

17 november 2010 19:33

ja, jag vill gärna höra mer om djuren :D

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:32

Det kommer Elin!

 
kicki

kicki

17 november 2010 19:44

du ska skriva 14ggr om dagen om hur underbara dina prinsar är, om det är det du känner för! det är din blogg! *kramen*

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:31

Ja ja, visst är det min blogg, men utan mina kära läsare som speglar innehållet blir det ju intet värt!

 
Kim

Kim

17 november 2010 21:44

Du skriver så trevligt och jag läser gärna.
Och inte tröttnar jag på dina prinsar inte :-)
Ha en Go kväll

http://varmt.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:31

TACK TACK! hÄR KOMMER SNART MER ÄN VAD NI VILLE HA....

 
Mita

Mita

17 november 2010 21:47

Dvärgetterna vill jag se bilder på om du har!

http://rocotopeppers.blogspot.com

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:29

Tyvärr, finns inga, det var ett par århundraden sen och på "gamla-kamera-tiden" och fotoalbumen lever hos min ex, kanske...

 
AK

AK

17 november 2010 22:07

Vill!! :)

http://bacillen.wordpress.com

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:29

baby, your´re back!!! alla bloggar som inte gör ett inlägg på 3-4 veckor åker ut, får kolla Dig nu igen då!

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

17 november 2010 22:47

Jag älskar att läsa om alpackorna men det var faktiskt riktigt spännande att läsa om din djurhistoria! JAG vill i alla fall höra mer! Helst mest om trakhenaren! Keep up the good work!

http://aramise.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:24

Tack! jag lovar att återkomma med berättelsen om Trakhenaren Ali Baba, som var en komplicerad gosse minsann...

 
Stina

Stina

18 november 2010 07:48

Det har blivit några olika sorters djur ser jag =)
Allra häftigast måste det ju nästan ändå vara med alpackorna ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:22

Tjaa, fast jag har nog tyckt att ALLA djur jag haft varit de häftigaste.. just då... att komma ett djur inpå livet och lära känna det är något jag alltid haft som största intresse. Tyvärr är jag allergisk numera mot de flesta hund- och kattraser, vilket begränsar en hel del. Men visst, alpackaprinsarna är verkligen urhäftiga bekantskaper!

 
EXZENTRICS MARIE

EXZENTRICS MARIE

18 november 2010 09:18

Ja, vi vill att du ska berätta mer om djuren. Oavsett väderlek.

Jag är framförallt intresserad av odligen på de vackra Scalarerna. Guppysarna odlar sig väl nästan själv bara genom att finnas till men Scalarer låter krångligare.

http://welcome.to/stuteri.exzentric

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:23

Efteråt har jag förstått att scalarer är svårodlade, men då kändes det lätt, vilket väl berodde på individerna och miljön de hade.. återkommer med berättelser!

 
Gitte

Gitte

18 november 2010 09:29

Kan berätta att din ena islänning Sveipur storligen imponerade igår. Han gick glatt mellan trånga hinderstöd, slalom mellan stolpar och klev i och ur fyrkanter som om han aldrig gjort annat. Tränade på att banka och slamra på hinderstöden också. Det ingår ett moment att ta en boll från ett hinderstöd och sen släppa den i en hink. Lite förvånad var han men rätt cool ändå.

Men nog om islänningar. Berätta nu om din digra djurlista!

http://www.nissebus.eu

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 09:30

Häftigt Gitte!!!! Men det är nog till stor del nya MATTENS förtjänst.. Ok, vi tränade på presenningar, och det var han rätt haj påm, men resten.... GRATTIS!

 
Pernilla

Pernilla

18 november 2010 10:07

Såklart vill vi höra med om alla djuren - jätteintressant :) DU skriver intressant oavsett vad du skriver om. Ha en bra dag :)

http://hastliv.blogspot.com

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 13:41

Tack detsamma och tackar ödmjukast för berömmet! Berättelser kommer!

 
Ingen bild

Tervaleijona

18 november 2010 10:47

Ja, jag vill gärna höra mer om kaninerna också. Så nu har du fått önskemål på livshistorier om samtliga av de uppräknade djuren tror jag. Hoppas att det regnar snart ;)

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 13:39

Hi hi

 
rackemarie

rackemarie

18 november 2010 14:36

Jag vill också läsa om Ali Baba, hästnörd som jag är!

http://rackemarie.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

18 november 2010 14:43

Lugn, bara lugn! Det kommer!

 
Ingen bild

Karin

19 november 2010 21:51

Tittar in alldeles för sällan, men gillar allt du skriver.

Önskar så klart höra mer om de djur jag själv träffat; Moa, Ali Baba och katterna.

Alpackaprinsarnas blogg

20 november 2010 08:08

Jepp, på gång...

 
Ingen bild

PiLi

24 november 2010 18:57

MEN.... Du har ju glömt några av de vackraste du oxå har haft...
Dina HÖNS!!!
Dom vill jag gärna få se bilder på..
Och jag glömmer ALDRIG katten... som låg och morrade under stolen, när pappa Block kom in..:)
KRAAAM!

Alpackaprinsarnas blogg

25 november 2010 09:02

Söta Pili, jag har ju inga foton kvar av hönsen eller dvärggetterna eller pippifåglarna.. tyvärr. Det är sånt man tydligen får räkna med i en skilsmässa....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards