Alla inlägg den 9 november 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 november 2010 08:55

Alpackapojkarna svarar oerhört väl på klickerträningen. Nu får jag smeka alla tre fast de står helt lösa och kan välja att gå därifrån närhelst de vill. Med My har jag kommit längst. Jag får t o m smeka hans öron.. Snälla Kicki hjälpte mig att ta bilder igår, det är ju väldigt svårt (omöjligt) att både träna och fotografera samtidigt!

  


Jag föredrar att träna dem utanför fållan, men eftersom Qatay vill vara med PRECIS HELA TIDEN så får jag ibland ta in någon av dem i fållan och träna, eller tvärtom, stänga in Qatay i fållan för att ha honom ur vägen...

  

Ser ni hur avundsjuk Qatay är där inne?


Tamya får jag röra försiktigt, han är den som är försiktigast, men han är alltid intresserad av vad de andra gör, och jag nöjer mig med det än så länge. Han säger till den dag han känner sig mogen för mer.


  

Att få smeka Qatay så här är härligt, trots sin framfusighet så HATADE han att bli berörd förut!


  

Han har också lärt sig att backa undan när jag ber om det.. mycket användbart och nyttigt.


 

Se så lugn och bekväm My ser ut med att jag smeker honom på ryggen!


   

Och när min hand kommer neråt frambenet så lyfter han det, precis vad jag vill!



   

Qatay går på varje targetföremål, här fotbollen


   

-och snart är nosen ända inne i grimman!


  Ja klickerträningen fungerar helt magiskt för dessa skygga och känsliga djur!

 

"The sky is the limit"

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards