Alla inlägg den 23 november 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 november 2010 16:21

Fick ett ordentligt bakslag i min alpackaträning. Fjäre snyggingen Tamya har nämligen börjat spotta på mig... har i alla fall gjort det två dagar i rad.


Tamya har ju nyligen tagit över och befäst ledarskapet över sin lilla flock, och förmodligen ogillar han min myckna vistelse med dem och/eller allt tränande och gosande med de andra två. Jag har ju märkt att Tamya själv inte velat vara med på träningen, så honom har jag lämnat i fred. Klickerträning skall vara FRIVILLIG...


Att spotta är ett riktigt NO NO och jag känner mig tämligen misslyckad för tillfället (snyftar här). Efter konsultation med mina gurus Sarah och Fredrik har jag beslutat att lägga träningen på is ett tag och bara vara "normal" i mitt umgänge, fodra och mocka och prata lätt om väder och vind.


My och Qatay visar tydlig besvikelse, men jag har lovat dem att jag snart är tillbaka igen. Måste bara komma underfund med Tamyas beteende först.....

  

Tamya säger (kanske?) : "Knasiga människa, Du ska väl inte BO i vår alpackaflock va???"

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards