Alla inlägg den 10 november 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 november 2010 16:09

Jag måste medge att när jag öppnar bloggen och ser 11 kommentarer, ja då fungerar det alldeles utmärkt som POSITIV FÖRSTÄRKNING för mig!!!!! Då känns det faktiskt roligare att göra inlägg än när man ropar i öknen...


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 november 2010 08:51

  

  

  


Jo, de ägnar sig åt STUGSITTERI!


Men att de varit ute syns på spåren!

  


Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 november 2010 08:47

Vinter, snö och kyla...

  


- att behöva borsta fram bilen under snön

  


- och  KLONK  -att en jättefyllning = hela övre hörntanden  -plötsligt föll ut ur min mun igår kväll. Börjar jag ramla sönder helt nu???

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 november 2010 06:48

Fick en fråga av Kim, huruvida alpackorna ägnade sig åt att klia varandra osv?


Nix, alpackor gillar INTE närkontakt, det må gälla människor eller flockmedlemmar. Enda närkontakten, mig veterligt, som alpackor har under sitt liv är mellan modern och fölet (stoet och crian heter det) och förstås när hingsten betäcker stoet, DÅ är det ju svårt att undvika viss kontakt.. *fniss*


OM en annan alpacka i flocken kommer alltför nära så är det ett tecken på respektlöshet, eller, det kan vara en som är högre i rang och som vill dominera (tillrättavisa) en annan alpacka.

  

Här är det Qatay som "invaderar Mys privata zon" och My är verkligt störd över det. Framhärdar Qatay så kan det här mycket väl leda till ömsesidigt spottande (första stridsnivån)


Just DÄRFÖR är det så himlastormande vansinnigt gudomligt att få beröra sin alpacka när den är HELT FRI och kan gå därifrån om den vill...  svårt att förstå för häst- och hundmänniskor som väl sällan upplever en sådan skygghet hos sina djur. Jag tyckte att det var helkonstigt i början. Men vilken träning i lugn och tålamod man får som alpackaägare!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards