Alla inlägg den 17 november 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 17 november 2010 19:19

Kanske är ni inte så intresserade av att VARJE DAG få läsa om hur otroligt begåvade och träningsvilliga mina alpackaprinsar är?


Så jag kniper ett tag


Tänkte istället berätta om vilka sorters djur jag haft hittills i mitt liv...


Det började med japanska dansmöss  (avlade, hmm, det blev rätt många!)

Sedan följde undulater (avlade där också)

Kissekatter (vanliga bondkatter, ingen avel där)

Akvariefiskar, (odlade framförallt scalarer och slöjguppys)

Afrikanska dvärggetter (där blev det en hel hoper killingar genom åren)

Hästar (nordsvenskar (avel), trakhener, islandshästar, welsh mountainponnier)

Kaniner (avel av prima utställningskaniner av raserna Stora Silver, Bourgogne och Dvärghermelin, siamesfärg)

Bin (snälla gula bin, de klarade av sin förökning alldeles själva...)

Pudel

Alpackor


Man har ju lärt sig en hel del om olika djurslag med åren...  En vacker eller regnig dag ska jag berätta mer om de olika djuren. Om ni vill.


Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards