Alla inlägg den 4 november 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 november 2010 20:51

Rent vatten är grunden för allt liv. Vi bor i ett land med nära nog fri tillgång till ett fantastiskt dricksvatten. Det är inte alltid man tänker på hur priviligierade vi är..?  Så lätt att ta allt för givet...


Jag tror att alla djur tycker om tempererat vatten att dricka. Det var en väldig skillnad på vattenåtgången när hästarna fick dricka ur iskalla baljor jämfört med när jag hade skaffat Thermobaren. Den håller alltid 8-10 grader plus, även om det är 25 minus! Om hästen dricker för litet så är det större risk att den drabbas av kolik när den äter mycket grovfoder.


Även alpackorna gillar sin Thermobar. Förstår inte hur jag klarade mig utan den! Nu behöver jag aldrig banka is eller bära tunga hinkar med hett vatten för att tina..

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 november 2010 20:49

Speglarna är en total succé..  nu har även My upptäckt vilken vacker nuna som möter honom där på väggen..

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 november 2010 14:07


Jag har under åtskilliga år varit skeptisk till många varianter av "Natural Horsemanship" (Nasty Horsemanship?)    Man anser att man behandlar hästen med kärlek och "naturliga metoder" - men i själva verket är det bara det gamla vanliga otäcka våldet som gäller...   Här har t o m världskändisen Pat Parelli hemfallit åt misshandel av den högre graden...   man kan bara gråta!  Snodd från Maria i hennes blogg  "Caowgirl up"...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 november 2010 08:26

Gjorde högskoleprovets ordförståelsedel (via DN´s hemsida) igår..  Jag hade 39 rätt av 40 möjliga  *litet stolt*


Det ordet jag missade var "meanteale"   eller nåt likande, det betydde i alla fall minoritetsspråk och det ordet har jag aldrig hört.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards