Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Sändningarna från Globen - ris och ros

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 november 2010 16:33

Den absolut bästa kommentatorn inom hästsporten tycker jag är Gunilla Byström. Hon säger hela tiden vettiga saker, pratar lagom och har en behaglig stämma.


Sändningarna från dressyrküren var tämligen njutbara. Bortsett från att bildproducenterna tydligen aldrig lär sig att INTE visa travökningarna rakt framifrån eller bakifrån! Painted Black och Parsival, vilka hästar! (och ryttarinnor, förstås...)  Och sen satt en kraxig bisittare med Gunilla, en kille som inte hade någon röst kvar men ändå skulle försöka prata, tröttsamt. Plus att någon raspade med mikrofonen mellan varven. Men det är väl bara småsaker. Vad grinig jag är.


Edward Gal, en sån sympatisk ryttare. När han blev tillfrågad vad han hade för "recept" på framgång med nya hästar, svarade han att han inte hade något fast recept alls, han red varje häst efter dess unika förutsättningar och behov. "Det är jag som ska anpassa mig till hästen, inte tvärtom.."   Hurra för sådana åsikter!


Och när man talade om olyckorna inom ridsporten och säkerhetstänkandet, så kommenterade Gunilla B, att det var särskilt viktigt att ridskolehästarna fick vara ute mycket och tillsammans, så att de gjorde upp rangordningen i hagen och inte under ridlektionerna...   Bra!!!


Show och matine´n kommenterar jag inte, då blir det alltför grinigt. Att år efter år se samma inslag...  inte kul. Men man kan ju alltid stänga av sin teve!


 
 
kicki

kicki

28 november 2010 17:29

missade dressyrsändningarna idag tyvärr...men såg igår intervju med Edward Gal, verkar vara en riktig hedersprick.
och Gunilla B´s kommentar om hästar i flock var ju så bra!
håller med dig om shownummren...lite uttjatat, men ungarna gillar det antar jag.
men jag kan inte förstå det fina i att en vuxen karl sitter och fjantar sig på en häst som spelar död....
och hur många gånger ska vi behöva se islandshästar som rudolf??

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

29 november 2010 09:06

Men ungarna måste väl också så småningom tycka att det är trist att se SAMMA samma varje år?
Min man som inte är så intresserad av hästar blev alldeles upprörd över att gubben satt och studsade på den liggande hästen, -"så ONÖDIGT!" skrek han. jag håller med! Och islandshästar som Rudolf eller med nedsläckta lysen och ljussprut på benen, SUCK

 
Ann

Ann

28 november 2010 18:17

Håller med dig, har sett en hel del från Globen.
Edward Gal, min nya idol är verkligen sympatisk och det är så synd att han inte har tillgång till Totilas längre...
Gunilla B sa mycket matnyttigt, så ja, jag håller med dig i det mesta!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

29 november 2010 09:04

Vad bra, gillar när folk håller med om mina åsikter... *fniss*
Det är jättetrist att det fina ekipaget har splittrats, man får hoppas att Totilas tas väl om hand, det är klart, kostar man 150 mille så slarvar väl ingen... men Edward verkar ta det bra, gräver inte ner sig, vilket vore lätt gjort...

 
EXZENTRICS MARIE

EXZENTRICS MARIE

29 november 2010 09:46

Jag håller också med dig Ylle!

Herr Svanlund behöver inte säga något alls, vare sig har han röst eller inte. Bättre att överlåta pratandet åt de expertkommentatorer som finns på plats av en anledning.

http://welcome.to/stuteri.exzentric

Alpackaprinsarnas blogg

29 november 2010 13:33

Verkligen!!!!

 
rackemarie

rackemarie

29 november 2010 12:01

Visst blev kommenterandet bättre när Gunilla fick sköta det själv. Såg du kamelen göra galoppombyten och skänkelvikningar? Lite imponerande trots allt, tycker jag nog. Tog visst 9 år att lära den byten! Kanske kan du tömköra dina prinsar så småningom och göra ett riktigt dressyrnummer i Globen om 10 år!

http://rackemarie.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

29 november 2010 13:31

IMPONERANDE sa Bull! Jo, det var rätt häftigt. Överläppen såg väldigt avspänd och lösgjord ut... fast det där matinénumret när gubben skulle sitta först på hästmagen och sen på liggande kamel och studsa, det gillade nog inte kamelen, tyckte jag mig se. Dumheter!
Tömköra alpackaprinsarna? Hi hi, varför inte? Det gäller nog att ha en tioårsplan då...

 
Gustavsborg PRE/Ann-Britt

Gustavsborg PRE/Ann-Britt

29 november 2010 17:33

Jo, Gal bevisar att det inte bara var Totilas som var duktig. Det ska bli spännande att följa honom med den nya hästen.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Kim

Kim

30 november 2010 13:00

Suck, här visas inget från Sverige, kan kanske hitta på Youtube eller nånstans...

http:///varmt.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

1 december 2010 01:30

Lyckas visst alltid missa hästsport på tv. Kan vara för att ingen annan vill se;) Har kanske inte missat så mycket ändå, trots allt.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards