Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Mina älskade kamelpojkar!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 november 2010 08:36

Föga anade jag vilken nära och innerlig kontakt jag skulle få med pojkarna....

Så här såg de ut när de just anlänt hit till vår hage:

    

Ser Du hur vilsna de ser ut, de undrar förstås var de hamnat..?


Och så här är uttrycken hos dem idag...    -viss skillnad va?


    


Den som håller mest koll på mig med sin kärleksfulla blick, det är My det...

  

  

  

  

               Ja, matte älskar er alla tre!!!!!!!

 
 
Gitte

Gitte

8 november 2010 09:58

Och föga anade jag att jag med livligt intresse skulle följa en blogg om Alpackor :) Ljuvliga killar alla tre. Och fantastisk matte.

http://www.nissebus.eu

Alpackaprinsarnas blogg

8 november 2010 13:17

Föga anade jag att jag skulle HA alpackor.... *fniss*

 
Sarah

Sarah

8 november 2010 10:13

Så fina dom är! Hur många har du?

http://stumpelumpan.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

8 november 2010 13:16

Sarah, gå tillbaka till augusti i år och framåt nu, så ser Du allt om dem!!!! (tre)

 
Stina

Stina

8 november 2010 10:19

Jag bara älskar lilla My !!
Han har verkligen så mycket kärlek i den där blicken så jag får nästan en tår i ögonvrån !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

8 november 2010 13:16

Ja, han svämmar ÖVER av kärlek!!!!

 
Gustavsborg PRE/Ann-Britt

Gustavsborg PRE/Ann-Britt

8 november 2010 10:43

Det vore väl omöjligt att inte älska de här tre ulltussarna?

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

8 november 2010 13:15

Ja det tror jag! Då är man gjord av sten!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

8 november 2010 20:30

Underbara! Undersköna! Helt bedårande!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

8 november 2010 21:16

Mina snuttisar...

 
Kim

Kim

8 november 2010 21:25

Deras ögon är bedårande vackra, dom kan man lätt drunkna i!
Förstår att du är "betuttad" i dom, och att de inte öppnar sig så lätt utan att du får jobba på det, hjälper nog till att stärka dina känslor när det sakta börja släppa.
Mysigt att läsa och se :-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

9 november 2010 06:59

Jag har alltid dragits till "svåra", dvs mycket känsliga hästar, och dessa gossar är ju verkligen KÄNSLIGA och skygga, så ja, man får jobba med det och med sig själv för att inte gå för fort fram. Och att få komma dem närmare känns som en ynnest...

 
Ann

Ann

8 november 2010 22:54

Finns det någon som inte tycker de är bedårande?
Vilken blick... :)

En sak jag undrat över är, hur kom du på att du skulle skaffa dig dessa prinsar?

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

9 november 2010 06:51

Nää, det är nog inte så många som INTE gillar dem... Hur? Det är en lång historia, men i korthet var det så att jag skulle fota och skriva ett reportage hos en alpackauppfödare, tyckte djuren var gulliga men inte mer.. kom sen tillbaka för att ta fler bilder och fick då vara med och leda mm, blev trollbunden, och eftersom min hästhage blivit oändligt tom så - ja PANG så hade jag plötsligt 3 alpackaprinsar där - utan att jag ens hade planerat det. Står nog litet mer under augusti 2010 i bloggen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards