Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 oktober 2010 19:29

Fram tills nu har båda stalldörrarna varit öppna, men med tilltagande kyla och isande nordanvindar har jag velat stänga den ena så att det inte blåser rakt igenom. Min rådgivare, alias alpackaguru, Sarah trodde att det skulle gå bra att stänga nu, pojkarna känner sig hemma här.


Så idag stängde jag ena dörren, och det verkade snarast öka mysfaktorn för prinsarna. När jag kom ner efter några timmar kom de yrvakna ut, fullt med halm i håret.

   

                              "Gomorron, jaså, var det dag än?"  


  

                                      Tamyas halmbocksvans

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 oktober 2010 19:22

Vårt lösdriftsstall har rönt stort intresse och mycket uppskattande omdömen. I mina ögon är det helt PERFEKT!  Det fungerade suveränt för hästarna, så lätt att växla om från lösdrift med en eller två dörrar öppna eller via en "saloondörr" göra om det till två 3 x 3 meters boxar. Den som gjorde´t och ska ha beröm i massor är min "personal handyman", alias husse.

  

              Foto: Sarah Mannheimer

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 oktober 2010 06:53

Allt eftersom betet avtar, ökar förstås alpackapojkarnas intresse för höet i stallets höhäck ...

  


Vi KAN samsas om vi bara vill!  Ofta är det litet gnabb mellan killarna när matte kommer ner till dem (jag MÅSTE ransonera luzernpelletsen, det är ju godiset som kan få dem att bråka, men även i viss mån uppmärksamheten) men vid höhäcken kan de minsann stå så fint alla tre och äta!'¨

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards