Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Sista färden med Meya

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 april 2010 09:08

Vi startade den långa resan i gryningen, Meya och jag. Som vanligt knallade hon rakt upp på släpet. Den lilla damen är fantastisk i släpet, står helt stilla och lugnt.

  

Vi tog en rejäl fikapaus nära Örebro. Dvs jag fikade och Meya knaprade äpple och morot. För övrigt mumsade hon frukosthöet och var hur cool som helst. Drack litet vatten också.

  

Jag har aldrig varit med om en häst som är så lugn när den åker transport.

  


Framme i Säffle trippade hon av och kollade nyfiket in ponnierna som bodde där. Den norska köparen hade ett splitternytt bautasläp, plats för 3 hästar, ståendes snett bakåt liksom, den position som hästar verkar välja om de får.

  

Min norska köpare verkade väldigt rar. Vi pratade en stund, och sen gick Meya utan att tveka ombord på det okända släpet. Hon såg ganska liten ut därinne...


  

Men det var också OK för henne, hon är lugn, inte lobotomerad om ni trodde det, utan bara helt enkelt cool! Trygg i sig själv, skulle jag påstå.


  

Resan hem gick OK. Jag körde bil mesta delen av dagen, men det går bra, jag gillar ju att köra bil, ensam, så att jag kan ha la la på riktigt högt.


Kanske ni tror att det är tårar på vindrutan, men det är regn! Jag grät inte alls när jag lämnade henne, och bara litet när jag blev ensam i bilen...


Värst var nog att komma hem och se Vhiskur komma störtandes för att hälsa sin lilla flicka välkommen hem. Och så var släpet tomt. Bara matte i. Som gosade och hade sig och stängde in honom över natten, för att han skulle ha lugn och ro.


Sms kom senare på kvällen att Meya var i sitt nya hem, allt hade gått bra, och hon var installerad i nyhalmad box med hö och vatten för en välförtjänt nattvila..

 
 
Viveca

Viveca

28 april 2010 12:01

Lilla fantastiska Meya:)
Ditt inlägg fick faktiskt mina ögon att tåras.
Lycka till nu med Vhiskur och allt:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

28 april 2010 14:32

Visst är det underbart med sådana hästar! Det här blir bra och vilket flott släp. Nästan så jag kunde tänka mig att åka själv där.
Jag har börjat gråta allt mindre och mindre när hästarna far iväg. Kanske för att jag kännt att jag skickat dem till så bra nya ägare och då är det lättare att skiljas.
Nu får du en anledning att åka på en liten semester ändå och hälsa på i Norge...

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

28 april 2010 15:32

Å Viveca, gulle dej!!
Visst Ann-Britt, jag har själv slutat att tro att alla hästar har det allra bästa bara hemma hos mig! Och en minisemester till Norge kan man väl tänka sig....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Natalja

Natalja

28 april 2010 23:17

Adjö då söta Maya! Hoppas du får det bra i Norge!!

Va duktig hon är : ) En väluppfostrad liten dam.
MEN vilket gigantiskt släp köparen hade!! Passar bra till din PonnyPrinsessa!

http://latin.bloggagratis.se

 
Blue

Blue

28 april 2010 23:58

åh jag blev också lite lätt fuktig i ögonvrån när jag läser ditt inlägg... men före det log jag åt ditt reseinlägg om allt du såg på färden.

Kram

http://himmelellerhelvete.blogg.se

 
Stina

Stina

29 april 2010 06:28

Fick allt en tår i ögat jag oxå ...
Hejdå lilla fröken !

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Pernilla

Pernilla

29 april 2010 10:57

Åh vilket sorligt men samtidigt glatt inlägg. Jag sitter också med tårar i ögonen. Du är klok i alla fall som försöker göra det bästa för hästarna och inse när du själv inte är det där bästa. Hon får det säkert jättebra och du kan hälsa på.
Fantastisk vacker häst :)
Vi har en welshmountain och jag är så barnsligt förtjust i allt vad welsh heter. Dem är så enormt fina och vackra :)

http://hastliv.blogspot.com

 
AK

AK

29 april 2010 18:30

Tycker du klarade det här svåra med den äran!
Och lilla fina Meya, vad bra hon haft det och vad bra hon får det!

http://bacillen.wordpress.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

30 april 2010 10:20

Så skönt att du hittat ett så bra hem till Meya. Sorgligt att skiljas men glädjande att hon får det bra. Hon är så fin! Hoppas verkligen att det blir många fina fölbäbisar efter henne. Ska bli spännande att se... för jag misstänker att du kommer att följa hennes utveckling som avelssto och delge oss några vackra fölbilder så småning om !?!???!!!! :-)
Kram!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

6 maj 2010 09:12

Med en tår i ögat läste jag ditt inlägg. Men det verkar som om hon kommer att få det SÅ bra! Hoppas allt blir bra hemma och att din gamle vän får en ny kompis. Nu måste jag läsa ikapp mig, ligger lite efter i allt bloggläsande, attans vår!!

http://stallrosen.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards