Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Packapojkarna uppskattar sitt fina stall!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 oktober 2010 19:29

Fram tills nu har båda stalldörrarna varit öppna, men med tilltagande kyla och isande nordanvindar har jag velat stänga den ena så att det inte blåser rakt igenom. Min rådgivare, alias alpackaguru, Sarah trodde att det skulle gå bra att stänga nu, pojkarna känner sig hemma här.


Så idag stängde jag ena dörren, och det verkade snarast öka mysfaktorn för prinsarna. När jag kom ner efter några timmar kom de yrvakna ut, fullt med halm i håret.

   

                              "Gomorron, jaså, var det dag än?"  


  

                                      Tamyas halmbocksvans

 
 
jenny

jenny

18 oktober 2010 19:46

Vilka härliga alpackor! Helt fantastiskt att kunna ha det hemma. Vore drömmen tillsammans med ett gäng hästar förstås..

http://lovelyday.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

19 oktober 2010 06:21

Ja, men hästarna har nog haft sin tid hos mig (?), i otaliga år. Nu är det alpackor som ger sin matte tröst och ögonlyst och en UTMANING...

 
kicki

kicki

18 oktober 2010 19:49

såklart det blev en hel massa mera mysfaktor! de måste ha jättemojsigt därinne med halmen. goooos

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Emily

Emily

18 oktober 2010 19:58

Jag gillar deras nyvakna look, de verkar trivas i sitt nya hus :)
idag när vi körde förbi med Gandalf blev jag lite orolig för jag såg dem inte. Jag ropade lite på dem, ut kom tre nyfikna pojkar med halm över hela sig och kom i full alpackafart för att kolla vad vi gjorde. (och NEJ, de fick inga godisar! ;) )

http://gandalf268.se

Alpackaprinsarnas blogg

19 oktober 2010 06:18

Ja konceptet med att stänga ena dörren blev som sagt full succé, nyhalmat upp till knäna var det också...

 
Stina

Stina

18 oktober 2010 21:46

Myyys att ligga där i halem och ha det gott !

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

19 oktober 2010 06:23

Emily, Din matning varde förlåten!!! kram

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 oktober 2010 22:03

Ja klart de tyckte det var mysigt. Så fint stall och så härlig halm. Det är allt bra gött det!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

20 oktober 2010 07:25

Och jag är så glad att de uppskattar det!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards