Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Har jag en stalker???

Av Alpackaprinsarnas blogg - 13 maj 2009 07:25

Den anonyma signaturen LOLLIPOP verkar häcka i buskagen häromkring och bekymra sig väldeliga över min islänning Vhiskurs väl och ve? I alla fall om jag får döma av inläggen, där hon/han undrar över "Vhiskurs bristande muskulatur" och hans träningsprogram....


Varför kommer Du inte fram ur buskarna och pratar med mig personligen?


Nu vimlar det ju av hästar häromkring, och på en del ställen verkar det finnas en hel del brister i hästhållningen, hästar som går i handduksstora hagar (alltså på tok för små), saknar skydd för väder och vind (tänker då mest på sol) ser tufsiga och omusklade ut osv. Så Lollipop lär ha en hel del att göra om hon/han ska kontrollera alla....


Jag diskuterar GÄRNA hästhållning och hästträning, men inte med någon som föredrar att vara anonym!

 
 
Natalja

Natalja

13 maj 2009 08:30

Vadå bristande musklatur!!??
Visst, jag är närsynt men Vhiskur är INTE dåligt musklad!

Är det någon häst som mår som en Prins så är det din gammelfarbror!

Vi andra VET att du tar hand om dina fyrbenta vänner på bäst sätt!

http://latin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

13 maj 2009 09:16

Tack Natalja, jag vet ju att min farbror faktiskt har en ganska fin hästkropp - och egentligen kan man ju strunta totalt i vad en okunnig "stalker" har för åsikter... men Ditt stöd värmer!!!

 
Hanna

Hanna

13 maj 2009 11:43

Nu kan jag inte uttala mig om hur den där whiskur ser ut, eftersom jag inte har sett han i verkligheten, men OM det nu skulle visa sig att han är en aning omusklad (jag har som sagt ingen aning) så är väl för sjutton inte det något tecken på vanvård. En häst kan väl skötas exemplariskt även om den kanske saknar lite muskler någonstans.

Jag tycker den där "lollipop" ska oroa sig för hästar som VERKLIGEN är vanskötta, istället för att klanka ner på en häst som förmodligen mår helt okej!

Och har man en åsikt så ska man stå för den och inte vara anonym. Det är bara fegt...

Bye!

http://www.emeralds.blogg.se

 
Stina

Stina

13 maj 2009 12:36

Jag tycker att LOLLIPOP kan krypa fram ur sin anonymitet och ta diskussionen med dig.
Vore himla intressant att få veta hur han/hon tänker och vad han/hon ser som inte jag ser ...

http://billiejean.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

13 maj 2009 14:58

Ja men jösses vad "härligt"!!
Anonyma stackare som inte vågar komma fram.

Det jag kan se av alla dina foton är att dina hästar blir väl omhändertagna och inget verkar fattas dem.

*stjäl en maskrostuva på vägen ut*

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lollipop

13 maj 2009 15:01

Men SNÄLLA, hur många gånger ska jag behöva upprepa att det absolut inte är något fel på din hästhållning i övrigt. Dina hästar verkar skötas på bästa sätt i övrigt. Mat, hagar, skötsel etc ser toppen ut. Jag tror du är en utomordentlig hästägare, och jag märker att du älskar dina hästar. De ser underbara ut att döma ifrån dina bilder, verkligen välskötta!! Ta åt dig av det för det menar jag verkligen. Men frågan är ju varför du tar så illa vid dig när jag nämner din islännigs form, han har ingen kondition, det syns tydligt. Jag tycker att motion är lika viktigt som rätt foder, noggrannt skötta hagar, mockade och rena stall etc... men du verkar inte hålla med. Vad då anonym, vad spelar det för roll om jag e Lisa eller Kajsa...eller Lollipop (som nu e den jag e...)vad skulle vara skillnaden. Att du tar verkar ta illa upp tyder på att du tydligen har lite dåligt samvete för Whiskurs motion trots allt... eller... SKaffa medryttare, kusk etc om du inte orkar med din att ge din häst den motion han behöver. OCH igen du sköter dina hästar PERFEKT i övrigt, jag har aldrig sagt något annat. MEn bloggar man på nätet får man räkna med lite frågor och dylikt...du har ju förresten efterlyst oss läsare, eller?! Jag gillar din blogg, att se dina hästar blir så glad över hur vackra och välmående de verkar vara, men lite frågor och synpunkter tål du väl??!

 
Gitte

Gitte

13 maj 2009 15:21

Anonyma tyckare. Det var som attan. Musklad och musklad. Det beror väl på vad de ska ha musklerna till. Whiskur är ju ingen tävlingshäst utan triangelmärkt trivselfarbror. Det kanske inte Lollipoppan har fattat?
Instämmer med Natalja att bättre hästhållning än Ylles får man leta efter :)

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

13 maj 2009 19:38

Äsch

 
Mita

Mita

13 maj 2009 20:45

Så jäkla patatiskt med anonyma inlägg.......

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

PiLi, systra di

14 maj 2009 09:43

Såklart att Ylle har "dåligt samvete" för sin omusklade, triangelmärkta trivsel-farbror.. Annars skulle hon ju inte vara SVENSK.. För vi har ju dåligt samvete för allt vi gör, har gjort, eller inte har gjort, ska göra och gärna även för halva världens befolkning och djur.. och därför har vi tid att hålla på med sånt här.. och att "hacka på varandra", leta fel hos andra istället för hos sig själv.. så enkelt allt blir då..haha!
Jag.. för min del, skulle MYCKET gärna vilja se en blogg eller foton av Lollipops EGEN/EGNA välmusklade isisar/hästar, så hon kan lära oss andra.. hur en sådan ska se ut!

Sorry.. men jag älskar att se Whiskurs trivsel-kropp.. välskött, lagom "gubbrund" som är tillåtet för en man i sina bästa år och som trots sina krämpor, har fullt upp med att uppfostra två tonåriga tjejer, mest hela dagarna.. och behöver sen vila..:)
Och VEM vet vad denne herre behöver bäst..??!
Troligen den som har levt med, skött och ridit/kört honom i alla år.. hans MATTE..:))

Kramar fr en STOR Whiskur-fan..!

 
Ingen bild

ylle

14 maj 2009 15:43

Gulliga er, och gulliga, gulliga syster Pili! Sådana innerligt varma ord! Och därmed avslutar vi diskussionen om Vhiskurs muskler! Stenar i glashus kanske det handlar om? Kram på er!!

 
Aramis

Aramis

14 maj 2009 15:56

Ylle! Nu är jag nyfiken på Whiskur! Jag vet så lite om honom, hur gammal han är, vad han gjort i sitt liv :o) (och detta är inte någon form av buskagehäckande, ha ha - enbart nickenyfikenhet) Ps. Jag tycker i alla fall att han är superläcker! Och inte alls särskilt omusklad!?

http://aramise.bloggagratis.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

14 maj 2009 22:24

Oj, här har man missat något! Tycker du sköter dina hästar och djur exemplariskt! Sammie är så söt... Men vart är bilder på honom, hihi? Fast detta är ju i och försej en hästblogg:-) Kramizar på er, våra vänner!

//C&L med bamsekramizar:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards