Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 maj 2009 08:15

Nu har Meya fått en liten helbror, han är också efter diplomstoet Mynta (welsh mountain) och fine hingsten Ekbäckens Jack Frost. Hans namn är Pokerface! Han kommer att bli till salu, om någon är spekulant...


Glada nyheter söderifrån, Cinnamon är dräktig!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 maj 2009 06:09

När jag såg hur fint och mjukt och med hur mycket kärlek lilla Malin hanterade sin Gibbus, tänkte jag att ALLA gamla ponnier skulle förtjäna att ha ett sådant barn vid sin sida! Vilken suverän ålderdom! Hon väger inte heller mycket mer än sadeln, så det är inga problem för Gibbus att bära henne. Hon rider också jättefint och följsamt.


 Naturligtvis ska mamma Annmari också ha en eloge, för allt hon lärt Malin och för att hon tar hand om Gibbus speciella dietbehov (han har inte så många tänder kvar) så att han mår så bra!!



Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 maj 2009 06:02

Lilla sagoponnyn Gibbus firade sin 33:e födelsedag igår. Han och matte Malin Hasselfeldt (10) hade en liten riduppvisning där Gibbus visade att han kunde både trava fint och galoppera.


Det serverades mumsig hästtårta till födelsedagsbarnet.


Är han inte fin?  Vad skulle ni gissa på för ålder?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 maj 2009 05:42

Mellan omgångarna i min uppåtgående karriär som töltmästare och hoppess, hinner jag också med att vara barnvakt åt lilla Freya...  mot att jag får smaka litet.... mums   foto: GR?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 maj 2009 05:39

När Bonnie sussade gott på kudden så passade jag på att bada tassarna i havet. Pudeln har ju anor som apporterande fågelhund, och jag - ja, jag gillar att bada upp till magen i alla fall...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards