Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Dagens hjälteros till Emily!!!!!!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 april 2011 19:57

  - blev istället en vacker tulpan... för att du, när du körde förbi en för dig främmande häst som gick i dubbla täcken och var nära värmeslag, hade modet att stanna, gå in i hagen och ta av täckena och förmodligen rädda den hästens liv...   All heder åt en sådan handling! Och i din blogg (Gandalf, se listan t v) skriver du att du lämnade en lapp, "för att ägaren skulle kunna ringa och skälla ut mig" - den hästägaren borde ringa upp och tacka av hela sitt hjärta istället!!


TÄNK OM VI ALLA HADE DET MODET OCH DEN HANDLINGSKRAFTEN!

  

Emily på sin fine Ljulius, förra sommaren

 
 
Stina

Stina

28 april 2011 21:32

En stor eloge till det modet och handlingskraften !!!!!!!!!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Katarina

Katarina

28 april 2011 23:44

Undrar varför man har dubbla täcken på en häst så här års? Men jag är sparsam med täckesanvändandet över huvud taget. Miljontals år av evolution räcker långt och jag har svårt att tro att vi vet "bättre" än evolutionen.

http://www.karoscorner.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

29 april 2011 00:07

bra gjort emily!

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

29 april 2011 09:22

Jag har kikat och beundrat din nya lille vän. Han är söt som en sockerkringla. Det var säkert menat att han skulle hamna hos dig och varför skulle det inte kunna var Sammy??? Tur man inte vet allt här i livet. Dwt gäller bara att ta emot det som bjuds när det kommer.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

29 april 2011 10:12

Riktigt modigt och bra gjort av henne!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

30 april 2011 00:43

All heder åt Emily och jag hoppas att ägaren har modet att ge henne en dagens ros istället för en utskällning.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

30 april 2011 10:23

Ja, det kan man verkligen hoppas...

 
Magda

Magda

30 april 2011 10:03

Hurra för denna underbara handling! Förstår inte detta med den överdrivna täckesanvändningen alls, tycker mest synd om täckes-hästarna som inte behöver dem. Skillnad på OM de behöver dem förstås! Jag fick däremot skäll av granne här hemma i vintras då jag inte satte täcke på mina hästar då det var minusgrader ute, trots att de var varma och hade tjock, tjock vinterpäls, ombonat vindskydd/utebox med tjock halmbädd, fri tillgång på hö...och kände på dem morgon och kväll ifall de frys. Så det är inte lätt det där med täckesfrågan, grannen tyckte såklart att jag var djurplågare.
Har inte läst så mkt bloggar senaste 2-3 veckorna, så det var med glädje jag idag läste om att du fått en underbar liten Theo! Vilken otroligt söt liten krabat! Blev sugen själv på en:-) Grattis grattis! Måste kännas underbart med en liten vovve igen...rätt om den nya inte fyller det gamla "hålet" så gör han nog garanterat en ny egen plats i hjärtat;-)

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

Alpackaprinsarnas blogg

30 april 2011 10:23

Tack snälla du! Ja, det är fullt upp, med både bebis antar jag och hundbebis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards