Alla inlägg den 13 april 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 13 april 2011 18:45

- göra ett långt inlägg. Sen läste jag min favvoblogg, Ann-Louises, och hon hade skrivit mycket av det jag tänkt och dessutom mycket mer genomtänkt (snygg formulering va?) - så jag rekommenderar er alla att läsa det inlägget från 13 april (idag) istället!!  Läs noga, tänk efter!!!


En av kommenterarna funderar på hur det skulle gå om delfintränarna t ex fick idén att straffa späckhuggarna  -man kan ju bara FÖRESTÄLLA SIG! Du förstår vad jag menar va? Men hästar är mestadels så GODMODIGA och snälla, så de står ut med mycket mer än vad som borde vara möjligt, i beteenden från oss människor, som tror oss stå över allt levande, såsom Skapelsens Krona...


Kort sagt: hästvärlden och träningen där (och hundvärlden också) är full av våld, straff, smisk och skrikande. Och folk behagar jämt ha massor med åsikter om hur ANDRA gör med sina djur.


Och därifrån till mina nuvarande Älsklingar, alpackaprinsarna! Liksom med delfiner och späckhuggare kan man ju fetglömma allt våld eller ryande. Det är alltså ytterst karaktärsdanande att träna alpackor, eller - att överhuvudtaget få vara nära dem. Om de inte gillar vad du gör, så kan det se ut så här:

  De går helt enkelt därifrån och där kan du stå med lång näsa!


De har också lärt mig, genom klickerträningen, att om jag missar det minsta med klicket eller är ouppmärksam och inte belönar, då är träningsstunden SLUT. Men - det braiga är att de är lika intresserade nästa gång man försöker. Så man får en ny chans, gång efter gång. VISST ÄR DJUR UNDERBARA TRÄNARE!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 13 april 2011 17:47

Såg ett program på en vetenskaplig kanal, som handlade om ålderforskning. Man har kommit fram till att det bl a  i RÖDVIN finns en antioxidant som heter RESVERATROL (EJ att förväxla med det spanska vinutrycket "reserva")


Reservatrol skyddar cellerna och har vid försök förlängt livet på möss o råttor med 30-40%....  SKÅL!

 

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards