Alla inlägg den 14 april 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 april 2011 08:08

- är att man blir något mindre beroende av vad OMGIVNINGEN tycker och tänker..


Nackdelen är väl att kroppen inte gör som man vill och inte längre innehar ungdomens spänst och styrka..


Jag måste hålla med Ann-Louise i hennes åsikt att man bör samspela med sina djur PRECIS SOM MAN SJÄLV VILL. Då förutsätter jag att allt man gör är för djurets bästa. Men man kan (och ska) ge fullkomligt tusan i om omgivningen rynkar på näsan för att man inte rider sina hästar, dagligen eller alls, att hästen får godis ur handen, att hunden inte går fot eller att den får sova i sängen etc etc.


Alltså gör jag som jag tycker är bäst. Vilket inte hindrar att jag alltid har ögon och öron öppna för nya influenser och tar råd när det behövs, dock icke av besser-wissrar.


Och varför skulle inte hästar kunna hoppa upp på stenbumlingar?


Här är godkände fjordhingsten Gandalf 268 med ägarinnan Emily, för ett år sedan:

  

 

  

Att kärleken är ömsesidig går inte att ta miste på!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards