Alla inlägg under februari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 18 februari 2010 07:04

Måste sätta in nåt annat, nåt grönt, en bild på mina hagar, för att min tro på att världen kan vara nåt annat än VITT ska stärkas....  det kan bli vår, det SKA bli vår, snälla.... eller?


  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 17 februari 2010 05:46

Vill Du se något riktigt gulligt och kul så gå in på "dressyrhästen Latins blogg" via länken här nere till höger och gå till inlägget från 15 februari som heter "Stuart and his ball"  - det är det bästa jag sett på länge!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 16 februari 2010 15:07

Här hittar Du artiklar om aktuella och intressanta händelser och företeelser inom hästvärlden, nyheter och diskussioner....     www.ryttarliv.se


Kan rekommenderas!  Du kan även anmäla Din hästblogg dit, om Du har nån...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 februari 2010 10:50

På Alla Hjärtans Dag vill jag ge er alla en sån här bukett!!!!  

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 13 februari 2010 11:11

IKEA köper upp Saab...

Kul va???  *minns med rysningar en del skåp o annat från Ikea*  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2010 16:00

Idag kändes det mycket mycket bättre, Vhiskur kom när jag ropade, såg glad ut på ögonen och "hmmmmm-ade" som han brukar...     *hoppar och skuttar av glädje*

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2010 06:47

Igår gick Meya och jag ut längs vägen och jag tänkte fotografera med min lilla illa omtyckta Casio (köp inte den kameran!)


Meya blev så glad över den relativt snöfria ytan, så hon levde rövare och visade i stort sett alla övningar i den högre skolan (hon gick lös). Men skitkameran är så långsam så det gick inte att få en enda bild av lustifikationerna! Än var hon uppe på bakbenen, än övade hon på caprioler...


Bilderna som blev nåt är betydligt stillsammare...

 

                                      I sin "franska" grimma... 



  

                                 Meya provar enbärsbuskens ätbarhet 



  

                            Matte ropar, dags att gå hem....


Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2010 06:38

Tack alla för ert engagemang och er medkänsla när det gäller min oro kring Vhiskurs välbefinnande.


Nej, jag tror inte att det är ett fall av sk "shivering".. stämmer inte överens med beskrivningen. Besvär "bara" när man belastar ena bakbenet genom att lyfta det andra. Inget våldsamt skakande. "Hela" bakbenen är kollade, nerifrån och upp, alla leder.


Återstår ett odefinierat fel uppåt länd/kors, ungefär som hos mig.


Givetvis är kylan och den djupa snön tärande på en inte 100%-ig hälsa!


Jag fortsätter att lyssna på min häst och är säker på att han berättar för mig när han tycker att det är dags...

  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards