Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 februari 2010 11:47

Läste en synnerligen intressant artikel om "ridningens påverkan på hästens prestation" i Hästfocus. I artikeln beskrivs vet. och forskaren Marie Rhodin, SLU,försök som visar bl a hur hästens balans (viktfördelning) påverkas av ryttaren och formen den rids i (såsom halsen/huvudets placering). Här ställs en del gamla "sanningar" verkligen på huvet!  Läs den!!!  (nr 2  2010)

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 februari 2010 07:33

Alla ni som påstår att ni enbart bloggar för er egen skull, er tror jag inte! Varför då inte skriva en dagbok (med den gammaldags tekniken: penna) eller lägga in under Mina Dokument i datorn?


JAG bloggar då för er läsare. Det bereder mig ett nöje att få dela mina tankar och funderingar med er...  dela??? Min "belöning" är att få gensvar = kommentarer.  Alla ni som läser utan att kommentera, er blir jag besviken på. Det är som att kika in i någons hem utan att säga "Hej!"  Vi är en (liten) krets som läser varandras bloggar och ofta kommenterar, men ni andra?


Jag tror nog att de flesta som bloggar kikar på sin läsarstatistik. Att ni också emellanåt kikar in på "bloggtoppen" för att se om ni ligger där? Säg emot mig - men jag kommer inte att tro Dig!





Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 februari 2010 05:41

63 besökare igår, inte nåt direkt rekord, men bara ett par kommentarer. Har ni inget att säga? Va va VA?


Ingen som gillar Coldplay? Ingen som hatar dem och den där veilande diskantrösten? Har ni inga åsikter?


Jag tänker inte skriva ett enda ord om snön eller om köldeländet eller om nåt annat heller.  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards