Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2010 16:00

Idag kändes det mycket mycket bättre, Vhiskur kom när jag ropade, såg glad ut på ögonen och "hmmmmm-ade" som han brukar...     *hoppar och skuttar av glädje*

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2010 06:47

Igår gick Meya och jag ut längs vägen och jag tänkte fotografera med min lilla illa omtyckta Casio (köp inte den kameran!)


Meya blev så glad över den relativt snöfria ytan, så hon levde rövare och visade i stort sett alla övningar i den högre skolan (hon gick lös). Men skitkameran är så långsam så det gick inte att få en enda bild av lustifikationerna! Än var hon uppe på bakbenen, än övade hon på caprioler...


Bilderna som blev nåt är betydligt stillsammare...

 

                                      I sin "franska" grimma... 



  

                                 Meya provar enbärsbuskens ätbarhet 



  

                            Matte ropar, dags att gå hem....


Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2010 06:38

Tack alla för ert engagemang och er medkänsla när det gäller min oro kring Vhiskurs välbefinnande.


Nej, jag tror inte att det är ett fall av sk "shivering".. stämmer inte överens med beskrivningen. Besvär "bara" när man belastar ena bakbenet genom att lyfta det andra. Inget våldsamt skakande. "Hela" bakbenen är kollade, nerifrån och upp, alla leder.


Återstår ett odefinierat fel uppåt länd/kors, ungefär som hos mig.


Givetvis är kylan och den djupa snön tärande på en inte 100%-ig hälsa!


Jag fortsätter att lyssna på min häst och är säker på att han berättar för mig när han tycker att det är dags...

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 februari 2010 06:33

Eftersom jag är en ytterst försiktig och förutseende general (ekonomiansvarig) i familjen vill jag gärna veta exakt hur taxor och räntor kommer att bli... inför hotet om kraftigt stigande ränta valde jag alltså att räntesäkra huslånet.. man kan ju inte alltid räkna med att ha 1,54%....  så nu är det lagt på 2,45%


Sen valde Riksbanken att ligga kvar med reproräntan!  "Ränterallyt" spås inträffa senare i år - kanske?   Gubbe!!!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards