Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 februari 2010 10:40

  

Jag fick den av Viveca...  och därtill uppgiften att ge den vidare till 7 bloggare och att berätta 7 fakta om mig själv som kanske ingen känner till...   Jag skulle vilja nominera Ann-Louise, Stina och Gitte, men de har redan fått den här. Så då blir det Emily (Gandalf..) , Liv (Aramis) , Natalja (Latin) , Mita, Kerstin (Stallrosen) , Ann-Britt (Gustavsborgs PRE...) och Ponnymamman..  ni hittar länkarna till dem nere till höger!


7 saker om mig som ni kanske inte visste:


* I min ungdom jobbade jag ett år i London, som kombinerad hemhjälp/journalistassistent (skrev om swinging Londons popvärld) och senare som DJ och hotellstäderska....


* Jag har MC-kort och har kört tung båge genom hela London (det räckte, sen dess har jag inte kört mer)


* Jag har åkt fast för sjöpolisen i Waxholm när jag och min kompis åkte vattenskidor mitt i hamnen och saknade laternor på vår båt (fast poliserna nöjde sig med ett varningens ord och vi gjorde inte om det, tror jag)


* Jag tog körkort när jag bodde i München, efter 10 lektioner körde jag upp och körde mott rött ljus, så det blev kuggning första gången. Andra gången höll jag nerverna i styr och klarade det. Totalkostnad ca 400 kr...


*Jag är utbildad ridledare för islandshäst, har diplom och allt! (tog examen för Ia L och Johan H)


* 1971 var jag på förstasidan på Sörmlandstidningarna, utsedd till "Sveriges yngsta direktör", vilket var en journalist-anka, jag råkade bara sitta och sortera fakturor på ett företag när de kom och skulle skriva om nåt annat och fotade mig


* Som 15-åring tog jag guldmedalj i Ridlägertävlingen på Tyresta i mångkamp: dressyr, terränghoppning, banhoppning, löpning 60 m, höjdhopp, längdhopp och kast med liten boll... det var då det!



Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards