Alla inlägg den 29 september 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 september 2009 15:04

   Vid korvmojjen med vidhängande kiosk beglodde jag dagens utbud av vecko- och månadsblaskor. Där fanns förstås tanttidningarna med stickningar och matrecept, herrtidningar med stjärtar och tuttar, tjejtidningar med knep hur man fångar en kille, "skulle-gärna-vilja-vara-tjej-tidningar med löjliga tonårsutstyrslar på gamla bedagade kärringar", hästtidningar, hundtidningar, hem- och slottstidningar, biltidningar osv. En översvämmande mångfald må jag säga.


Så föll min blick på tidningen "Vildsvin". ja, DEN har vi saknat! En tidning bara om våra vänner de vilda svinen! Jag grubblade en stund över mänsklighetens underliga irrvägar. En tidning bara om vildsvin! Finns det verkligen underlag för en sådan? (vid det här laget hade jag djupa bekymmersveck i pannan)


Vid en snabbenkät hos kioskpersonalen bedyrade de att tidningen säljer som smör. "Vi har sålt minst hundra ex!" sa man glädjestrålande. Och vem köper den? Kanske vildsvinen själva? Om de vågar sig in till tätorten, med risk för att få svinpälsen genomborrad av kulor.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 september 2009 15:01

Vid dagens färd till den lilla staden såg jag vid vägkanten elva (11) st män i lysande gröngula jackor med NCC tryckt bakpå, som stod i ring runt en (1) man som grävde en grop.


När jag begav mig hemåt var det bara (?) sex (6) män som hängde och tittade på den ende som grävde. Man kanske vill få jobbet att räcka längre?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 september 2009 09:10

Jag köpte tidningen Ridsport häromdan, och förfärades över att det fanns flera bildannonser med tvååriga hästar med ryttare på, "inridning påbörjad".


Att man rider fullblod och kör travare så tidigt är väl illa nog, ska vi verkligen börja en trend med att RIDA på hobbyhästarna när de bara är två år också? De är ju bara BARN och i full växtutveckling. Att något lätt barn kanske sitter på hästen en liten stund är ju en sak, har mer med tämjning i allmänhet att göra, men att RIDA och kräva arbete av den så unga hästen (ponnyn) -    


ÄR DET VERKLIGEN RÄTT???


Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 september 2009 08:55

   Sådärja! Nu har det skapats en GÄSTBOK här på bloggen!  Om du är en av de cirka 100 som kikar in här varje dag och INTE vill lämna en kommentar, så kan Du väl alltid säga "hej" i Gästboken istället. Det är ju alltid kul att få KONTAKT!  Många inbillar sig att en kommentar måste vara välunderbyggd och innehållsrik, men....


Hälsningar    Ylle   Gästboksinnehavare

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 september 2009 06:07

Grannen har två pudeltikar, Tindra och Vissla, svart respektive brun,mellanpudlar båda. Sammie är hopplöst förälskad  i båda två.     

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards