Alla inlägg den 23 september 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 september 2009 15:48

Nu är vi färdiga med vårt minipass. Meya är lika glad som innan...

Vivi är sakkunnig publik. Gunilla var snäll och tog fotona.  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 september 2009 15:41

Träningspasset kan inte vara kort nog. Speciellt för en sådan här ung ponny! När det går bra, dvs åt rätt håll i några varv utan protester, så slutar vi.


Vad jag nog har svårast för, är att vara helt passiv, när hon gör vad hon ska.....

    

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 september 2009 15:38

Meya visar sig vara en mycket bestämd liten ponny! Hon gjorde det inte lätt för mig.....


    


Men jag tycker nog att jag lyckades få henne åt det håll jag ville....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 september 2009 15:29

Jag har löslongerat mina hästar till och från genom... -tjaa, 30 år kanske?

Förra veckan hade vi clinic/kurs för vår högt värderade hovverkare/hästtränare/levnadskonstnär Vimse.  Hon visade med sin arab-haflingerkorsning Maja hur hon började jobba en häst i rundcorallen.


Och tänk att man alltid kan lära sig något nytt!

Det här med timingen, vikten av den exakta kroppspositionen, blicken, ja allt som är så viktigt. Mycket av det har jag vetat fast kanske inte kunnat omsätta så bra i praktiken. Vändningarna i olika riktning fick vi mycket bra tips kring plus mycket annat. Duktig är hon!


Jag hade ingen häst med mig första gången, så idag fick jag tillfälle att ta dit Meya och prova i Gunillas fina rundcorall. Perfekt fast underlag!


Meya var både frågande och något obstinat. Vad skulle det här vara bra för??

Man bör förstås inte skratta när hästen konstrar, men Meya är så söt så jag kunde inte låta bli!


  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards