Alla inlägg den 10 september 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 10 september 2009 05:44

Jag har efter en längre tids grubblerier som jag inte skrivit om här på bloggen (ni får inte veta allt..) kommit fram till att jag borde leta efter ett nytt hem till min vackra Exzentrics Nyponros.


Det känns oerhört tungt, jag älskar ju mitt lilla yrväder, men ibland måste hjärnan styra över hjärtat. Hon skulle komma mer till sin rätt hos någon yngre, hästkunnig människa, detta energiknippe passar egentligen inte en rasslig tant på 60+. Jag är mestadels (alltid) ensam om hästhanteringen, och min kropp har numera sina begränsningar.


Hon skulle behöva komma till någon som kan och vill matcha henne inför nästa års viktiga treårstest och premiering. Ni som följt bloggen vet att hon är utställd 4 gånger med 4 guld som resultat.


Hon är självständig, nyfiken och orädd men samtidigt känslig och oerhört lättlärd. Ingen jag känner har någonsin sett ett sådant lekfullt ungsto, så det är ytterst viktigt att hon får flera (gärna unga) lekkamrater! Hon är tillgiven, kommer alltid galopperande när jag ropar på henne.


Alla hennes gångarter är luftiga och oerhört fina. Du som är ny på bloggen, bläddra tillbaka i tiden så får Du se en mängd foton på denna synnerligen explosiva och bildsköna ponny!


Mina krav på hennes nya hem är. förutom tillgång på lekkamrater, att det ska finnas stora hagar att springa i, förstklassigt foder och omsorgsfull skötsel. Jag lånar inte ut henne, det enda som är aktuellt är försäljning. OM Du har någon liten duktig ryttare som framöver kan rida in henne så får ni säkerligen en topprestationsponny av hög klass! Hon älskar att löshoppa!


Lösdrift är helt OK, det är hon van vid, men hon kan också stå i box. Det viktiga är att hon får vara ute hela dagarna. Hon är chippad, har pass, är botulismvaccinerad och vargtänderna togs ut förra året.


Jag låter er läsare få veta detta innan jag annonserar. Vet ju att några av er är mycket förtjusta i henne. Är Du seriöst intresserad, maila mig här.


Nu måste jag sluta för att gråta en stund.



Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards