Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Förresten....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 april 2009 09:25

-så glömde jag skriva att jag ogillar att läsa bloggar med idel felstavningar också...


Jag är nog en rättstavnings-fascist....


Gillar heller inte att man skriver "skorstenen rykte..." - RÖK ska det vara, "det rök ur skorstenen..."


Men syster Svenskläraret säger att man får skriva hur som helst idag. Tyvärr.

 
 
Ingen bild

EXZENTRIC

29 april 2009 09:44

Oh, ytterligare en sak där vi tycker lika! Jag får fnatt över alla felstavningar - oavsett vart de finns.

På en welshponnysajt som ofta besöker är jag den stora stavningspolisen. Visst blir det ibland fel av misstag när fingrarna far över tangenterna och ibland blir det fel med flit för att "skoja till det". Lika ofta undrar man hur många ordblinda och icke skrivkunniga personer det finns där ute i världen. Själv lärde jag mig nog inte så värst mycket i skolan vad gäller historia, fysik osv men stavandes tydligen rätt svåra gåta lyckades jag iaf förstå. Både på svenska och engelska. Punkt.

 
AK

AK

29 april 2009 11:45

Håller med!
Och tyvärr om det där med hur man får skriva idag också....min dotter(i första klass) säger att fröken säger att det gör inget om man skriver fel....

http://bacillen.wordpress.com

 
M

M

29 april 2009 13:52

Håller med dig, generellt är folk dåliga på att stava, det är snudd på pinsamt tycker jag. Folk borde lära sig att sluta särskriva också.

http://cruxansata.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

29 april 2009 14:18

Särskriva
särskriva
särskriva
he he

 
Ingen bild

ylle

29 april 2009 14:21

Nu kan man ju tycka att de som är ordblinda osv ska få göra sina röster hörda på bloggarna, de också. Givetvis! Men jag vill inte läsa det, så är det. Ordet är förstås fritt, tyckandet också!

Nog för att fingrarna ibland slår fel i sin iver, men det där ständiga felstavandet...

Sen finns det ju folk som retar sig på att t ex jag använder väldigt många punkter också.. men jag tycker att de fyller ett syfte i mina texter... tänka efter---- eller?

 
Mita

Mita

29 april 2009 18:09

Åhhh vad jag känner mig träffad, brukar läsa vad jag skrivit innan jag lägger in det, men ibland blir det bara fel.

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

30 april 2009 06:46

Mita, Du är förlåten..(brukar Du skriva fel??)

 
Annika

Annika

30 april 2009 23:16

*använder också många punkter*

......och nya rader. :-)

*stavar dock hyggligt*

http://acka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards