Alla inlägg den 27 april 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 april 2009 20:37

Nyponros har en förkärlek för att baja upp emot väggarna i sin box, och i transporten med när hon åker i den...


Riktigt oaptitligt, eller hur?  Tur att de är så lätta att göra ren!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 april 2009 10:22

Varje morgon kommer den skranglige uråldrige grannkatten Björne och hälsar på. Nyponros vill ju helst döda allt smått på fyra ben, sedan hon blev jagad av några okända hundar förra sommaren...  häromdagen lyckades hon NÄSTAN med Björne...


Men Meya hälsar fint.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 april 2009 07:55

Nyponros måste ha änglavakt, det har jag sagt förut. Igår hände nånting, förmodligen trampade hon in i staketet, för när jag kom ner på kvällen så sprang hon runt inne på gräsbanan där hon inte alls skall vara.


Hon var märkbart upprörd, och snart såg jag att en staketstolpe var avbruten och att eltråden låg som ett enda nystan på det stället. Sån tur att hon har så stort förtroende för mig, hon kom genast fram, och efter en lugnande promenad var hon tämligen OK.


En noggrann visitering gav vid handen att hon inte hade ett enda märke, vilket är rätt besynnerligt. Men tacksam är jag! Eltrådar kan ge hemska skador, skära in i päls och ännu värre...


Det måste finnas några Högre Makter som känner sympati för oss!

 Ser ni att Nyponros är färgkoordinerad med stallet??? 

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 april 2009 07:54

Varje morgon när jag kommer ner till stallet, står ponnyflickorna och pratar lågmält med varandra. Det är så roligt att de kommer så bra överens, jag bara njuter!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 april 2009 07:53

Ponnypojken kan givetvis inte gå naken nattetid, nyklippt som han är... pyjamasen skyddar både mot elaka insekter och nattkylan. Han har ingenting emot att ha den på sig.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards