Alla inlägg den 14 april 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 april 2009 14:15

Idag passade jag på att testa tömmar på fröken Nyponros, när jag nu fick besök av den utmärkta medhjälparen Ulrika (tack snälla Du!)...


Efter den otäcka vargtandsborttagningen i lördags väntar jag allt en tid till innan det är aktuellt med bett i munnen. När vi bara testade med EN töm (läs: långt grimskaft) så pinnade Nyponros på i 110 som vanligt. Men - när tömmarna fästes på båda sidor, i grimman, så verkade det som om hon förstod att nu var det ARBETE. Hon saktade ner till en hastighet där matte hann med, fast inte längre vid huvudet utan allt längre bak.


Även Ulrika gapade av förvåning och undrade om Nyponros verkligen inte tränat detta förut?  Duktig flicka!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 april 2009 06:51

Alla hästarna vill gärna komma ut på promenad. Men jag kan ju bara ta en i taget!  Här är det Nyponros som går längs skogsvägen med mig. Visst är hon stilig i selen?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 april 2009 06:49

Jag passerade just gränsen för 1000 använda bilder här på bloggen! Är det inte otroligt?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 april 2009 06:39

Att gå över stora presenningar eller liknande skrämselhinder, som för vissa hästar nästan är en nära-döden-upplevelse, är ingenting alls för en liten Rosenknopp. Hon vill bara kolla in vad det är för material!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 april 2009 06:36

-var inte alls svår! Har fått låna en liten smidig sele av en kompis, gjord till en shettis men passar finemang. Välanvänd och mjuk är den också.

Selen var inte det minsta konstig, tyckte Nyponros.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 april 2009 06:34

För dem som till äventyrs inte vet vem denna vackra ponnyfröken är, har en namnskylt tillkommit på grimman.


(Lessen Marie, stuterinamnet fick inte plats, grimman/ponnyn är för liten!)

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards