Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

"Klart att vi vet vad vi heter....!"

Av Alpackaprinsarnas blogg - 24 oktober 2010 13:52

Alpackaprinsarna vet vad de heter. När det är dags för godisutdelning vid träningen säger jag namnet och då sticker just den killen fram sin nos för att få luzernpelletsen. Visst försöker Qatay ALLTID att vara med på ett hörn, men han har blivit något bättre nu när jag har visat honom att man inte får göra precis vad man vill. Jag tror också att en avgörande orsak till att Q "håller sig litet på mattan" är att Tamya på allvar börjar ta över ledarskapet. Det var en syssla som Qatay tog på sig i början men nog inte riktigt klarade av. Tamya är vänlig men bestämd och får nu ta maten först utan att bli ifrågasatt. Förmodligen kan Qatay slappna av mer då.

  

Qatay behöver inte ha järnkoll på precis allt som händer.. skönt kanske han tycker?

 

Speciellt till Emily:  Alpackorna KAN ha öronen uppåt också, men har dem ofta bakåt för att hålla koll på världen där bakom, inte för att de är arga på nåt sätt..

  

Min förut så vite My har antagit en smutsgul färg..  rullar sig på jordfläckar!

 
 
Gitte

Gitte

24 oktober 2010 15:47

De är alltså både vackra och begåvade!

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

25 oktober 2010 05:31

Ja, man förvånas ständigt!

 
kicki

kicki

24 oktober 2010 16:47

vem är äldst av dem?

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

25 oktober 2010 05:30

My, han är född två hela dygn (!) före Qatay, Tamya är född en och en halv månad senare.. Är inte riktigt klar över mödrarnas position i flocken, men det brukar ju ha stor betydelse..

 
Ann

Ann

24 oktober 2010 19:59

Intressant det där med flock och ledarskap oavsett djur och ras!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

25 oktober 2010 05:28

Ja djurens samspel och dominansbeteenden har alltid fascinerat mig, än mer med varje år som går..(och jag kanske blir något klokare?)

 
Stina

Stina

25 oktober 2010 06:07

Tänk, för lite sen visste jag knappt ens att det existerade några alpackor och nu har jag snart sett dom från alla möjliga och omöjliga vinklar, och tom lärt mig ett och annat om dom =)

Fascinernade djur verkar det vara !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

25 oktober 2010 08:15

Tja, det var ju inte så länge sedan jag inte visste nåt om dem heller... och mycket mer finns att lära! Som alltid.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

25 oktober 2010 06:59

Sötnosar är det. Jag tycker det ser friskt och naturligt ut när han är lite gulbrunfärgad, han var nästan overkligt vit förut.

(Så ser i alla fall mina skimmlar ut ;-) he he)

http://hastochhund.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

25 oktober 2010 08:14

He he

 
Ingen bild

Tervaleijona

25 oktober 2010 14:22

Qatay ser svartare ut än tidigare. Blir han sådan när du klipper honom, eller är han bara lite blöt i pälsen? :)

Alpackaprinsarnas blogg

25 oktober 2010 16:08

De klipps bara en gång om året, på våren (maj eller nåt) han är helt enkelt BLÖT, det har störtregnat här och sen blivit ett blött snölager som de förtjusta rullar sig i...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards