Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Vem hade trott i juli 2010.....?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 oktober 2010 16:47

-att jag skulle bli en stolt ägare till några av dessa granna alpackapojkar redan under denna sommar?

  


   Så här frågande såg My och Tamya ut när det började bli klart att jag nog skulle köpa dem.....  (början av augusti 2010)


  

-och så här ser de ut idag...


  

- att My och jag har en speciell relation är väl inte så svårt att se?


 
 
kicki

kicki

4 oktober 2010 18:39

vad kostar en alpacka? ja mellan tummen å pekfingret...eller vad kostade dina?
jag vet, lika dum fråga som : vad kostar en häst...

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

5 oktober 2010 05:40

Nää, inte alls så dum! Det är nog lättare att sätta ett "riktpris" på en alpacka än en häst.. En valack går på ca 15 + moms, ett sto (betäckt) kostar från 50 papp och uppåt! Inte billiga djur alltså! Vad som avgör avelsvärdet på sto eller hingst är förstås ullkvaliteten, samt ev utställningsmeriter (jo det finns faktiskt utställningar för alpackor, dock inte så många här i Sverige)

 
Kerstin

Kerstin

5 oktober 2010 00:00

Så söta så!! Man blir lite kär i dem.

http://stallrosen.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards