Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Tack

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 september 2009 05:48

Tack alla läsare som skickat kramar och trösteord! Det känns skönt att så många inser hur SVÅRT och faktiskt hur osjälviskt detta beslut varit.


Att det gick så rasande fort beror på att Meyas uppfödare Joanna var intresserad. Och då fanns det ingen tvekan. Nyponros kommer att få massor med lekkamrater och kommer att matchas på bästa sätt. Hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta.


Det som skyndade på mitt beslut att verkligen göra något, var att Nyponros den senaste tiden börjat lurpassa på mig. Så fort jag öppnat ytterdörren har hon gnäggat där nere i hagen och kommit rusande. Och det har inte (trots att man gärna vill tro det....) berott på att hon älskat mig över allt annat på jorden, utan på att hon velat att något skulle hända. "Kan vi inte göra nåt?" har hennes ständiga fråga varit. Hon har helt enkelt varit UTTRÅKAD.


Meya är mer som andra ston, vill hellre beta och gå och mysa med farbror Vhiskur. Ibland har hon varit Nyponros till lags och gjort en och annan rusning, men sedan har hon direkt återvänt till Vhiskurs sida.     


 
 
Mita

Mita

15 september 2009 06:22

Grattis för att du hittat ett bra hem åt den lilla söta nypna rosen, när det gäller djur så finns inte ordet självisk, allt för djuren.
Och ostimulerade djur är inte så där jätteroliga att ha vid sin sida, nu menar jag inte att du inte stimulerade henne utan att hon krävde mera.

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

15 september 2009 07:04

Tack Mita! Jo Du har alldeles rätt, hon krävde mer sysselsättning!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

15 september 2009 09:54

Det var väl en helt suverän lösning och där vet du ju att hon får det bra och hennes kapacitet tas tillvara.
Skönt, men jag förstår att du är ledsen!
Tröstekram!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

15 september 2009 10:05

Åh vad skönt att du hittade ett så bra hem till henne. Hon kommer få det kalasers med andra hästar, träning etc. Så underbart att få ta hand om en sådan arbetsvillig ponny!!!! *suck* (fortfarande bedrövad att jag inte har ett bra liv att kunna erbjuda henne....) Hoppas nya ägaren har en blogg där vi får fortsätta följa Nypon! :-))

http://medryttare.bloggspace.se

 
Ingen bild

ylle

15 september 2009 12:22

Jajamänsan, Joanna har just startat en blogg: http://nemosstuteri.bloggplatsen.se Besök henne gärna!

 
Ingen bild

Pili-syster

15 september 2009 14:57

Jösses!!!
Här händer det saker snabbt, utan att jag hunnit med...
Befinner mig i norr några veckor och då verkar allt hända!
Kära syster.. Du är allt en riktig "pärla", med ett hjärta av guld..som säljer din älskade Ros för hennes egen skull!!!
Önskar henne ett fortsatt underbart liv, så som hon haft hos dig... Förstår din ångest och tårar, men även hur du tänker.

Nu får vi följa hennes fortsatta liv ändå och du har ju dina båda andra "juveler" kvar... som sagt, det går åt mycket tid och ork att sköta om våra älsklingar på bästa sätt!
Säger Grattis till hennes nya matte och massor av Lycka-till-pussar till Rosen från mig...:)

Varma kramar till dig, Big sis, som jag är SÅ stolt över!!!
Tänker på er....

 
Ingen bild

ylle

15 september 2009 20:06

Just det Pili, åker man norrut och missar bloggen så...
Å, you´re too good to me... så himla bra är jag väl inte?
kramar

 
Ingen bild

Pili-syster

15 september 2009 20:37

Jag har inte "missat" bloggen..
Är o vilar huvvet från all renovering o har inte haft tillgång till bloggeriet...:)
Ta emot komplimangen, för du vet att du är en duktig häst-hönsmamma!!!
Dessutom har vi fått tillökning i släkten inatt... Kolbeins matte (vår systerdotter Anna), nedkom med ännu en fin dotter kl 02.40
Hon hann in till BB och födde efter 20 min...:) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards