Alla inlägg under maj 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 maj 2008 15:48

Tack snälla matte för att Du sätter på oss flughuvor! Det känns skönt för ögon och öron att slippa flygfäna. idag såg vi årets första broms!


Matten: Tänk på att sommaren är den jobbigaste för våra hästar.

Jag ser dagligen hästar som står i små otäcka sandpaddockar, helt utan möjlighet att söka skugga och utan dricksvatten och IKLÄDDA TJOCKA VINTERTÄCKEN, fast det är plus 25 i SKUGGAN! Hur mycket tror ni att det är i SOLEN då, och under täcket? jag kallar det för rent djurplågeri!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 maj 2008 09:07

Kungen av stallet är helt utslagen. Dessa heta dagar är det skönt att ha ett stall med välisolerat tak att slänga ut sig i. Speciellt som man stoppat magen full av frukost.. 


Jo, prinsessorna får också komma in och sova, men de har inte ätit klart när bilden togs.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 maj 2008 09:29

Vila var ordet! Halmen lockar alltid, och den relativt svala stallmiljön.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 maj 2008 09:27

Cinnamon: Nu hoppas här inget mer, nej det var flera veckor sedan jag hoppade. Matte säger att jag ska vila mig i form. Vi går promenader, mest för att jag ska vänja mig vid det där trista tränsbettet. Och så får jag bara beta korta stunder. Trist. Men snart är det över. På lördag gäller det!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 28 maj 2008 08:24

Sån tur att man har vänner som stöttar när tvivlen gnager på att det ska fungera!


Idag fungerar det alldeles utmärkt med mina tre ponnier. Ja, ursäkta hela islandshästvärlden, jag VET att man måste säga islandsHÄST, men nu råkar han faktiskt även vara C-ponny....


Det är så härligt att se dem agera tillsammans, för det mesta helt fridsamt, och att kunna ta iväg den ena eller den andra och alltid ha två kvar i hagen!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:29

Efter hindren står alltid en snäll tant med en havrehink. Härligt! Här är det Vivi som ger mig en munfull havre.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:27

Jag har fattat det här. Förra gången var jag först litet förvirrad, men NU vet jag. Man ska hoppa över de här färgade bommarna! Jag var litet irriterad över att ha grimma på mig, så jag fick hoppa utan. Och vad duktig jag var!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:26

Calle har knappt hoppat något under hela sitt liv. Han har mest dragit vagn eller burit husse Lars på härliga ridturer. Men han förstod snabbt vad det här med hinder går ut på. ALLA hästar är så duktiga här hos Marika!


Det måste vara något med sanden?

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards