Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 maj 2008 16:54

Nyponros: Det var ändå skönt att se att jag kom tillbaka till mina kompisar, Monni och Vhiskur. Jag var inte litet stolt när jag trippade av transporten!

Jag fick morötter av matte! Och massor av beröm!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 maj 2008 16:53

Nyponros: Jag springer upp i den där åklådan nästan själv. Det är väl ingen match!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 maj 2008 16:50

Nyponros: Ja som ni förstår så hann matte inte använda kameran när vi "tränade". Hon ledde mig runt och vi klev över några bommar, sen fick jag i trav springa över samma bommar och t o m hoppa ett litet, litet kryss. Först tyckte jag att det var konstigt, men sen upptäckte jag att det var KUL. Just när jag kommit igång ville matte att jag skulle sluta. Va - MAN FICK JU HAVRE EFTER HINDREN JU....


Hon sa att vi bara skulle prova att leka litet grand, för jag är bara nästan ett föl. De andra, de fick minsann hoppa riktiga höjder!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 maj 2008 16:49

Isak och jag pussades hela tiden! Han hade en mjuk och varm mule...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 maj 2008 16:47

Nyponros: Där satt Marika och gullade med sitt nya föl, lilla Sunny Spirit. Hon var så otroligt liten, har jag varit så liten själv? Svårt att tro!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 maj 2008 16:44

Nyponros: Idag fick JAG åka med matte på löshoppningsträningen! Jag var SÅ duktig och uppförde mig riktigt moget. I Marikas stall fick jag stå i en jättebox alldeles bredvid en stor vacker kille vid namn Isak. Vi har nästan exakt samma färg och tecken! Därborta vid Isak står hans matte Agneta.


Av Alpackaprinsarnas blogg - 22 maj 2008 06:11

Vhiskur: Jag som är gammal i gården och mycket lydig vet PRECIS vad det betyder när matte kommer ner och tjoar "Schoo schoo, nu är det dags!"


Jag tar med mig den lilla upp till övre hagen. Det blir nog häst av henne också. Jag VET ju att vi får komma ut i morgon också på fetbetet...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards