Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:29

Efter hindren står alltid en snäll tant med en havrehink. Härligt! Här är det Vivi som ger mig en munfull havre.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:27

Jag har fattat det här. Förra gången var jag först litet förvirrad, men NU vet jag. Man ska hoppa över de här färgade bommarna! Jag var litet irriterad över att ha grimma på mig, så jag fick hoppa utan. Och vad duktig jag var!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:26

Calle har knappt hoppat något under hela sitt liv. Han har mest dragit vagn eller burit husse Lars på härliga ridturer. Men han förstod snabbt vad det här med hinder går ut på. ALLA hästar är så duktiga här hos Marika!


Det måste vara något med sanden?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:18

Calle är en renrasig morganhäst. Han är så stor och vacker. Jag föll helt i trans. Snygg färg har han också. (Vi liknar minsann varandra..) Han och Isak har samma pappa, Isaksbo Ivanhoe.


Calle är en riktig oturskille och står ofta skadad för att han fått pinnar i bogen eller läppen avbiten eller nåt. Men när han är igång, wow, vilken häst!  Jag har i hemlighet döpt honom till Snygg-Calle....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:16

Fjordvalacken Tore har aldrig löshoppat förut, men han har med viss svårighet (påstod Marika) skuttat över 50 cm hinder med små ridskolebarn. Ha ha ha, vem tror på det? Tore hoppade helt suveränt, och roligt tyckte han att det var, som han gasade på. Ingen drivning behövdes där. Snyggt!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:14

Samba tränar för att bli proffs och låta lilla barnbarnet Wilma få känna på hoppning över hisnande höjder.


Ja, barnbarnet är ju Sambas matte Vivis förstås!


Min matte undrade om inte Vivi polerat Samba litet extra med pälsglans och putsduk, hon skiner ju som sola i Karlstad, men Vivi förnekade detta bestämt. Samba heter egentligen Ekbäckens Saraband. Hon är också en welsh mountain. WM rules!!!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:11

Tigur har verkligen gått från klarhet till klarhet. I början hade han, som de flesta, svårt att hålla reda på benen. Islänningar verkar ha extra svårt, de har ju så MÅNGA gångarter!


Men ni ska se honom nu! Han hoppar med glädje och framåtanda, bockar emellanåt och har en galopp värdig en ... host, host... ja, nästan en welsh...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 maj 2008 17:08

Esses förut så nervöst taggade welshponny Simsalabim börjar bli ett riktigt hoppproffs! Han klipper alla hinder hur lätt som helst, hur högt som helst! Och inte verkar han nervös längre heller. Den här träningen är verkligen kanonbra! Stämningen är lugn och glad, och alla tanter hjälper varandra. Ja, så är ju Simsalabims husse Lasse också med, bland alla tanterna!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards