Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 maj 2008 15:53

Det är rent otroligt, men jag laddade nyss upp bild nr 200 för den här bloggen. Nu måste jag köpa rätt att ladda upp 100 till för 20 spänn. Vad säger ni, ska vi satsa på det, eller...?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 maj 2008 15:51

Cinnamon: Idag ville matte att vi skulle prova på det här med lösgalopp. Hittills har jag mest velat trava i allt snabbare takt. Jag började med att trava, fort, fortare, fortast, även i dag - men hon gav sig inte matten. "Gaaalopp!" skrek hon och viftade med långpisken.


"OK" tänkte jag, "hon ska allt få se.... så jag galopperade det värsta jag kunde och brallade litet grand. Hon ska inte tro att jag är en seg snigel!

Hon blev nöjd. Efteråt duschade hon mina ben med slangen, det var SKÖNT!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 maj 2008 15:48

Tack snälla matte för att Du sätter på oss flughuvor! Det känns skönt för ögon och öron att slippa flygfäna. idag såg vi årets första broms!


Matten: Tänk på att sommaren är den jobbigaste för våra hästar.

Jag ser dagligen hästar som står i små otäcka sandpaddockar, helt utan möjlighet att söka skugga och utan dricksvatten och IKLÄDDA TJOCKA VINTERTÄCKEN, fast det är plus 25 i SKUGGAN! Hur mycket tror ni att det är i SOLEN då, och under täcket? jag kallar det för rent djurplågeri!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 maj 2008 09:07

Kungen av stallet är helt utslagen. Dessa heta dagar är det skönt att ha ett stall med välisolerat tak att slänga ut sig i. Speciellt som man stoppat magen full av frukost.. 


Jo, prinsessorna får också komma in och sova, men de har inte ätit klart när bilden togs.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards