Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 19 mars 2009 09:46

Reflektionerna kring teveprogram fortsätter. I Travel & Living går ett program från Amerikast som heter "Flip that house". Det handlar om människor som köper in dösunkiga hus till otroligt höga priser, river ut allt och fixar ny "make over".


Om de, låt oss säga, har köpte ett litet hus för 3-400.000 dollar, så lägger de ner kanske 40.000 och sen säljs det för 600.000 Alltså med en vinst på mellan en halv miljon upp till flera miljoner i svensk valuta! Inte UNDERLIGT att husmarknaden i USA vände upp och ner på hela världsekonomin!!!


Vad jag lagt märke till i det programmet är också att det inte verkar som om termen "flyttstädning" någonsin förekommer over there!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 19 mars 2009 09:44

Jag fick en sån vacker kalla av Marika. Hoppas att jag kan hålla liv i den!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 19 mars 2009 08:54

 När jag ändå är igång och avrättar teveprogram så kan jag lika väl ondgöra mig över AFV.


Programmet går i kanal 5. Om man gillar se när klantiga människor tar dåliga beslut och nästan mister livet eller i alla fall ådrar sig wiplash och andra skador, då är det här programmet!


 Att  människor gör bort sig och skadar sig av klumpighet får väl gå an (?), men att man i nästan hälften av inslagen plågar djur gör mig förbannad! Det visas hundar som bumpar in i glasdörrar, ramlar i swimmingpooler, grodor som hårdhänt dras upp ur småbarns underbyxor (hur många klämdes sönder eller miste nåt ben där?) o s v. Inte alls kul!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 19 mars 2009 07:55

Greys Anatomy har stagnerat - TOTALT!


Det som förut var min favoritserie börjar tugga segt, så irriterande med den där döingen Ducette  som går runt och ser ovårdad ut och stör Izzie hela tiden! Och den övriga handlingen - om man kan kalla den det?


De flesta serier skulle nog lägga ner efter några säsonger, istället för att försöka hålla sig vid liv, och bara knappt lyckas! Usch säger jag!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards