Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 mars 2009 11:03

Dessa mobiltelefoner! Mobiltelefonföretagen spottar visst ut åtskilliga nya modeller per vecka, som det verkar. Skaffa nytt, kasta bort (den Du för dyra pengar köpte förra året) lyder mantrat.


Men som en sunt skeptisk kvinna vägrar jag att låta mig manipuleras av trenderna. Min urgamla Nokia (t.v) duger så bra för mig! Men jag måste erkänna att jag förra året föll för en vältalig försäljare och ändrade mitt kontantkort till ett månadsabbonnemang för ungefär samma kostnad. På köpet fick jag en Sony E mobil (den till höger).


Jag slängde in den i skåpet och låtsades inte om att den fanns där. För jag ville egentligen inte alls byta telefon. Tills min, som alla män (?), teknikgalne man råkade hitta den. Han plockade genast fram den och mixtrade litet, och sen började tjatet. "När ska Du börja använda Din nya telefon?" "Tjaaa..." svarade jag.


Om jag ska vara ärlig gjorde jag faktiskt ett valhänt försök. Men knapparna är så små så att mina tjocka fingrar träffar fel hela tiden. Och när jag skulle lägga in min brors mobilnummer och knappade in namnet MAGNUS, så ändrade den (intelligenta??) satans telefonen det till "Någon"... ????????

Va??????    Man säger att moderna telefoner kommer med förslag till ord de tycker passar in på de knappar man trycker. Då var loppet kört för mig. Jag vill INTE ha en telefon med egna (dumma) åsikter! Och inte behöver jag vare sig surfa eller e-maila via mobilen.


Jag återgick omedelbart till min kära Nokia. Den må vara så gammal så att alla tekniknördar gapskrattar åt den, men se, den duger åt mig. Kanske ska jag skänka Sonyn till mannen? Men han tycker väl redan att den är föråldrad?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 mars 2009 10:58

Jag har skrivit det förut. Jag missar ogärna ett avsnitt av serien "2 1/2 män" som går vardagkvällar på TV 3 (just nu mellan 19-20).


Charlie Sheen har den där varglika, intelligenta glimten i blicken som jag finner så attraktiv. Jag kan förstå att kvinnorna faller som käglor i hans famn. Han är en slarver, kvinno-konsument och en suput, men ändå så charmig! Hans kommentarer är ofta så elaka och så träffande!


Brodern Alan spelar sin dumroll så bra. Och tjocksmockpojken Jake är bara för UNDERBAR! Sen har vi då sist men inte minst husan Berta, som även hon kommer med de mest dråpliga, välsittande kommentarer. En härlig samling alltså! Missa den inte!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 mars 2009 08:19

Här är Kungen i hagen med sina väna jungfrur....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 mars 2009 08:18

Meya och Vhiskur tycker mycket om varandra!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards