Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 mars 2009 17:38

Men häromdagen testade jag (den något stora) Globus lädertömkörningsgjorden. Den är rätt ny och stel och ganska så tung. När jag ledde runt Nyponros så verkade allt Ok. Men när jag släppt henne i min lilla "picadero" (longeringsvolt á lá Hempfling) så verkade hon plötsligt upptäcka ett ROVDJUR sittandes på ryggen = tömkörningsgjorden.


Hon började burka runt volten i blixtfart, brölandes som en tjur i dödsångest. Jag har aldrig hört något liknande! Jag hann tänka ut många katastrofscener under några fasansfulla sekunder (häst rusar genom eltråden, ut på gärdena, drunkar i ån, blir överkörd av bil mm mm) innan jag kom på kommandot "GODIS"....   Sån tur att hon kan det och ÄLSKAR morötter (= godis)..   Hon tvärstannade och tittade förväntansfullt på mig. Värre än så var alltså ångesten inte...?  jag hade fickan full med morötter och kunde knäppa av den fasansväckande gjorden. Slutet gott, allting gott!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 mars 2009 17:38

Lär hon sig att buga? -Eller vill bara ha av eländet?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 mars 2009 17:36

Nu tränar vi litet lätt att ha tränset i munnen ..  Vi?? Ja, Nyponros i alla fall. Hon tycker att det är nästan OK att ha tränset, men inte när jag ska sätta på det! Då brottas vi flera varv runt skötselboxen!


Meya kollar att allt går rätt till...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 mars 2009 17:35

Så här såg det ut i morse!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 mars 2009 10:14

Jag är så oerhört känslig för vädret. Om det är sol och vackert så kan jag mycket lättare ta itu med så tråkiga göromål som att städa inomhus. Är det skruttväder så går humöret ner. Hur är det med er?

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards