Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Funkar inte funkar inte funkar inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 29 oktober 2009 16:15

Trots Ann-Britts utförliga instruktion får jag inte you tube-klippen in i min blogg...  jag måtte vara helt hopplös!!  Jag trycker på "embed-code" och "html" men då kommer det bara en hel massa rader med koder och bokstäver in i bloggen... funkar inte funkar inte   -eller är det jag som är soppad i roten??  (å nej låt det inte vara så......)

 
 
Ulla

Ulla

29 oktober 2009 16:29

Det är som det ska. Det är först när du kollar på din blogg som Du ser resultatet.
Mvh Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

29 oktober 2009 17:55

Visst är det roligt med kommentarer. Tack för att du kommenterar hos mig! Beträffande Youtube-klippen: När du tryckt på Html knappen högerklicka där du vill ha "embeded code" som du kopierat från Youtube, Klistra in, tryck sedan på uppdatera knappen längst ned till vänster i fönstret. Sedan sparar du inlägget som vanligt Kanske har du gjort så? Svårt att förklara så här.

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

29 oktober 2009 19:24

Helt rätt. Det ska vara en massa rader med koder och grejor i den rutan som kommer upp när du tryckt HTML.
Sätt markören efter alla dessa bokstäver. Tryck Enter, så kommer du till en ny rad. Där klistrar du in Bädda-in-koden och tryck Uppdatera. Voila, så har du en gul ruta på din inläggsssida. Prova!
Sedan när du ser på din blogg finns det en film där. Fantastiskt!

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

29 oktober 2009 21:01

1) Kopiera embed code på youtube (står till höger om klippet)
2) Inne på bloggen, finns en flik - Html öppna den
skriv < embed > (fast ihopsatt) - klistra in embed code , skriv sedan < / embed > fast ihop.

Då ska du få till det :)

 
Natalja

Natalja

29 oktober 2009 23:17

Jag hade också jättesvårt att lägga in film sen Bloggplatsens "make over"
Till slut gick jag in i ett gammalt inlägg och kollade exakt hur många tecken det var i youtube adressen. Sen lyckades jag! Fast jag fick även hjälp av min händige karl! Annars hade jag garanterat gett upp för läääänge sen!

http://latin.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

29 oktober 2009 23:41

Verkar ju superspök det där? Är säker på att du inte är soppad i någon rot!!!! Det är viktigt att du väljer rätt kod vid youtubeklippet. Du ska alltså välja den som heter "bädda in" och inte webbadressvarianten. När du kopierat bäddainadressen går du till ditt eget bloggagratisföntser och trycker på knappen "html" längst ut till höger i verktygsfältet. Ett nytt fönster öppnas och här klistrar du in den kod du hämtat från youtube (bädda in). När detta är gjort klickar du på "uppdatera" i samma fönster - sedan ska saken vara klar! Det här grejjar du!!!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ylle

30 oktober 2009 05:44

Tack alla gulliga för hjälperna! men - jag har ju gjort precis som ni skriver, embed code och html och klistra in och uppdatera... hmmm... måste vara nåt kajko med min burk alltså... ska prova igen...

 
Ann-Louise

Ann-Louise

30 oktober 2009 06:47

Urskumt det där..... verkligen!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

30 oktober 2009 16:03

Vi är visst några stycken som engagerat oss i dina YouTubeförsök...Då måste det väl snart funka?

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

30 oktober 2009 16:14

Ja, suck *frustrerad* -funkar inte hur jag än gör *arg*

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards