Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Tillbaka till rundcorallen...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 oktober 2009 08:15

  

Round pen, rundcorall ja inte vet jag vad det exakt korrekta namnet är. Skit samma. Här fortsätter berättelsen om vår kurs för den förträffliga Vimse.


Som jag skrivit förut så är det otroligt fascinerande att se hur samarbetet fungerar mellan häst och människa, gör man bara rätt så fungerar det!


I början kan hästarna förstås ha invändningar mot att springa runt i den där inhägnaden. En del bockar och brallar, ibland visar de med hotfulla svängningar av huvudet vad de tycker. Precis som när de "läxar upp" en flockmedlem och vill driva bort den.Men det biter ju inte på oss människor, hi hi...


Ovan grimaserar Signahlgårdens Q-Belle åt husse Lasse. Nedan är det welsh mountainstoet Ekbäckens Saraband som försöker sig på en liten invändning. Men matte Vivi blir inte imponerad utan håller sin position.

  

 
 
Blue

Blue

12 oktober 2009 22:27

Vad man kallar det är inte så noga... jag tror alla vet vad man menar ^^
Själv har jag mest hört uttrycket rundcorall så det ligger lättast för mig att säga. Men smaken är som baken.

Huvudsaken är ju funktionen. O jag gillar verkligen alla bilderna du lagt upp... ja kanske att jag ännu mer gillar de bilder som visar lite reaktion.

Fortsätt berätta i ord o bild.... jag läser o njuter o kanske nästan önskar att jag kunde vara med o se IRL. För man lär sig alltid nåt om man verkligen tittar o reflekterar över vad som händer o sker.

http://himmelellerhelvete.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards