Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Sömnlös

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 oktober 2009 09:01

Ibland vill inte natten ta med mig på Sömntåget...  jag somnar av utmattning framför teven på kvällen, men natten är obarmhärtig, jag vrider och vänder mig, funderar både hit och dit. Tänder lampan och läser en snutt, släcker igen och vridandet börjar. Tänker ibland att det vore gott om man slapp att tänka. Men tänker sen att det ändå är för väl att man KAN tänka....


Om vinden blåser löven av träden och regnet smattrar mot taket, tänker jag på mina små hästar. Om jag har stängt in dem, det gör jag ibland när vädret är för läbbigt, så tänker jag att det är skönt att veta att de ligger därinne i den goa torra halmen och snusar. Jag är för valfrihet, men är också en hönsmamma, så jag klarar inte hur mycket som helst. Har jag inte stängt in dem så undrar jag där mitt i natten om de ändå ligger inne i halmen eller om de står ute med rumpan mot blåsten och regnet som sköljer ner över de hukande halsarna... och tänker jag så, blir det förstås ännu svårare att somna. Tänker på min älskade Rosie, som är så känslig för regn, hon kom alltid galopperande och ställde sig i skydd i stallet, bara den lilla bläsiga nosen stack ut, medan de andra kunde fortsätta att beta som om vädret inte gjorde dem nåt - undrar om hon har nånstans att gå in nu? Det regnar ju så hiskligt mycket där nere på västkusten.


Sen tänker jag på livet i allmänhet, på både det svåra och det roliga, det sorgliga och det lyckliga. Men sova, det kan jag inte.

     


 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

5 oktober 2009 09:23

Ja, var du glad för att du kan tänka och tänker du. Jag tänker bara när jag duschar och då vet du hur illa bevänt det är med hjärnan ;-)....

Jag har allt också blivit en hönsmamma. Det känns skönt när de har möjlighet att få tak och lä om de önskar. Samma gäller om inte mer på sommaren när många hästar står i stekande sol i små, små hagar utan möjlighet till att ställa sig i skuggan. Nog för att de tål värme bättre än oss, men ändå känns det viktigt att de KAN ställa sig i skuggan om de vill. Sen har vi flygfäna också förståss som brukar vara lite lindrigare i skuggan.

Huruvida det tål väder och vind är som du säger väldigt individuellt. Jag vill ju helst inte sätta täcke på men Cazal måste ha det. Han fryser direkt när det regnar och blåser. Han är mycket känsligare än vad de andra är. Junge har jag sett frysa EN gång. Då var det storm och snöglopp!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
sofia-Stall Neshime

sofia-Stall Neshime

5 oktober 2009 09:24

Tjenixen på dig:)
Hmmmm är också en "tänkare" och läste nåt häromdagen som jag fastnade för. Det är INTE jag som skrivit detta men det KUNDE likväl vara jag som HADE skrivit detta..........För ligger det någon sanning i att man är "tänkare" av olika slag, vissa funderar och filosoferar mer än andra, tja det kanske tål att fundera på;) Mvh Sofia
http://nara.allehanda.se/nara.asp?pnr=2&sidnr=1&ArtId=13126&sok=&kategori=#Art_13126

http://www.123minsida.se/stallneshime

 
Ingen bild

Joanna

5 oktober 2009 09:47

Det har faktiskt inte regnat så jätte mkt här, mest blåser det
;-)
Nu ska det bli täcke på snart med..

 
Ingen bild

ylle

5 oktober 2009 11:15

Ann-Louise, tack för alla inlägg och allt beröm!! *tar emot*
Sofia, ja det är inte lätt om huvudet vill jobba hela tiden... ,¨många människor motverkar ju just det genom att GÖRA hela tiden...
Joanna, vad skönt, då slipper jag bekymra mig för DET!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

6 oktober 2009 00:14

Ja, jag är nog en "görare".... Retningsstyrd.... Kopp framför näsan = ta kaffe. Kaffe i muggen = drick. Kaffe slut = gå ut till hästarna .... o.s.v

http://hastochhund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards