Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 januari 2009 20:26

A-L skriver i sin blogg att hennes fålar har börjat fälla redan! Så är inte fallet här. Tack och lov!


De där veckorna (ibland månaderna) som pälsen ryker och flyger åt alla håll och fastnar på kläder och i mun och i ögon... usch nej!


Sån tur att man inte är allergisk mot hästpäls! Jag är nämligen allergisk mot de flesta hundar, trist, men pudel går utmärkt.


Den här fantastiska pälskardan finns bl a hos Lillhästen i Stav. Den fungerar förträffligt, man kardar över pälsen och det fastnar massor som man sedan lätt kan skaka ner i en korg eller nåt. Hästarna gillar den, det känns nog litet grand som massage när man drar den över hästkroppen.


Jag kan varmt rekommendera den!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 januari 2009 16:09

Nu kan det avslöjas - jag är en sann tidsfascist! Jag AVSKYR att komma försent, med följd att jag ofta kommer FÖR TIDIGT och får vänta runt hörnet. Om det nu kan vara olägligt att komma för tidigt.


Som när vi kom till en födelsedagsfest en timme för tidigt. Värdparet hade inte duschat och klätt om ännu. Men den gången hade jag faktiskt missuppfattad själva tiden.


Men faktum återstår. Jag avskyr att komma försent, och blir mycket otålig om andra gör det. Speciellt om man stämt träff på stan.


Sitter man på ett fik går det väl an!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 januari 2009 06:44

Bäckhammars bruk har en stor deponihög av glödande aska utanför fabriksområdet, I gångna helgen gick en hund ner sig i den kvicksandslika askan och brann upp. Matten uppträdde, förtvivlad, i nyheterna. "Jag kunde inte rädda min hund, det var för hett och jag riskerade också att gå ner mig om jag hade sprungit ner i askan" sa hon ledset.


Att en sån här livsfarlig deponi av glödande aska inte är inhägnad är en skandal! När teve ringde upp den ansvariga på bruket sa hon bara nonchalant: "Vi gör som vi alltid brukat..."   VA???????????????


Tänk vad lätt det är att göra galna saker och att fortsätta med dem, helt utan självkritik. Hon beklagade inte ens det som hänt. Nu tycker väl många att "det var bara en hund" (säg det till hundägaren!!!) men tänk om det varit ett BARN?  Hade talesmannen varit lika likgiltig då?


Skandal, det är ordet! Läste just nu att man satt upp ett "tillfälligt stängsel" men att man inte vet om det ska vara kvar... skandal igen!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 januari 2009 06:06

I morgon kommer hon, det ser ut som om det ska fungera denna gång...  vågar knappt hoppas...  blandade känslor, förväntan, ångest...  ska det funka mellan Rosie och Meya? Vad kommer Vhiskur säga om ÄNNU ett byte av kompis, han är ju så COOL just nu....


Kommer att sakna Cinnamon, men vet att jag gör rätt. Tror jag. Hjälp, kan inte någon hålla mig i handen?


Mannen bara suckar och mumlar återigen "hästhandlare"  eller nåt, men han säger också  "gör det Du tycker är bäst..."  Så SKÖNT att ha stöd! Hmmm..

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards