Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 januari 2009 16:58

Jag kan också meddela att eftersom flickorna flyttade in i dubletten, så fick Vhiskur överta ettan, även kallad Prinsessboxen. Numera kallad Ungkarlslyan...


Till skillnad mot flickorna får han ha öppen dörr och komma och gå som han vill, men hans förtjusning var tydlig, han provbor för fullt... 

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 januari 2009 16:20

Tänk, jag har glömt att Nyponros var lika liten förra hösten!


I alla fall så kändes det fint även när Cinnamon gick ombord och åkte, inga fler tårar. Efter att ha träffat de nya ägarna känns det bara bra. Yepeee!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 januari 2009 16:18

Meya fick komma in i boxen bredvid Nyponros, som blev märkbart förtjust i den lilla nya kamraten. Meya föltuggade frenetiskt, och det passar nog Rosie, som äntligen får känna att hon BESTÄMMER över någon!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 januari 2009 16:17

Borta i stallet gnäggade ponnyflickorna. Meya funderar nog på var hon hamnat..  Hon hade stått som ett litet tänt ljus hela vägen från Halland!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 januari 2009 16:16

Vid 14-tiden idag anlände liten Meya i en stor fin Böckmanntransport.

Vad liten hon var!

Och söt!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 januari 2009 08:12

http://www.youtube.com/watch?v=rWUmyXknwpc


Den här kan Du lyssna på, passar mig bra just nu!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 januari 2009 07:37

Den sista morgonen jag fodrar Cinnamon. Sista gången jag kratsar ur hennes hovar. Sista gången jag ropar "God morgon alla vackra ponnier!" till henne. Tårarna rinner under hela fodringen.


Så dum jag är. Jag har ju beslutat detta själv. Hon kommer att få det jättebra i sitt nya hem, det är jag övertygad om. Men jag har ju så svårt att skiljas från hästar. Jag grinar när jag skriver det här. Hoppas bara att jag inte bölar sen när Joanna kommer. Det vore ju för pinsamt.


Men jag kommer inte ifrån faktumet att det är den sista morgonen.....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 15 januari 2009 07:33

Karolinska Universitetssjukhuset måste säga upp 600 personer. SEXHUNDRA!  Detta spara - spara - spara...


Räcker det inte med alla privata företag som fått stora skälvan och varslar folk på löpande band? Måste stat, landsting och kommuner också de bidra till den ekonomiska depressionen  ?


En reporter frågade naivt en ansvarig på sjukhuset om detta kommer att påverka vården? Svaret blev: "Ja, om de politiskt ansvariga som beslutat om detta tror att sexhundra personer på KS bara sitter på ändan hela dagarna och inte gör någon nytta, då kan man ju tro att det INTE påverkar vården..."   Hur dum får man vara?????? (Detta riktat till såväl reportern som till de ansvariga inom landstinget som fattar såna här beslut)

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards