Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 15:23

Nyponros: Vhiskur och jag är kompisar. Vi är ofta nära varandra, medan Cinnamon kan befinna sig någon helt annanstans i hagen...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 15:23

All världens visdom ryms här

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 15:22

Helst skulle hon vilja krypa in i kameran, eller i min ficka..

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 15:22

Och VIPS så kommer Nyponros fram förstås, för att vara med matte....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 15:20

Det är så himla vackert ute. Tog fram den nya minikameran för att testa den, blev litet besviken, kan inte hitta så mycket skärpa nånstans på bilden egentligen...  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 07:59

En fördel med att stänga in sin häst i box över natten, är att man har koll på träcken. Man kan se mycket hur en häst mår, genom att kolla bajset. Löst eller fast, luktar det illa eller bara - hästgödsel?


Lilla prinsessan Nyponros har fått bo i box över natten en period nu. Anledningen är att hon måste få äta sitt kvällsmål i lugn och ro och att hon behöver mer än de båda andra, hon är ju ung och växer. Och jag vill också att hon ska få sova i fred.


Hon är otroligt renlig, den lilla. På morgonen när jag mockar ser jag ofta bara två högar. Två högar!? Har hon förstoppning? Men sen upptäcker jag de övriga 5 högarna, fint gömda under ett tunt halmlager.


Bajskoll är bra. Men å andra sidan tror jag förstås att magen hålls bra i trim om hästarna går på lösdrift och får röra sig efter eget behag..... och förutsättningen är förstås att de får förstklassigt foder. Mitt hösilage är ljuvligt i år!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 07:53

Kanske Du undrar varför inte Cinnamon förekommer så ofta i inläggen? Jo, jag håller på att "släppa taget" om henne, för att klara av att hon ska åka. Givetvis sköter jag om henne och gör vad som behövs. Men för mig fungerar det så att jag liksom måste stänga av hjärtat litet gengtemot henne, för att det inte ska gå i bitar när våra vägar skiljs.


Så är det.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 07:49

En annan tingest jag fascineras av, är de där stora lådorna, fulla med bits och borrar. Jag bara tycker att de är så fina!


Om vi åker till Jula eller dylik affär, går det knappt att dra mig iväg från de stora bitslådorna. vill ha! Kalla mig knäpp om Du vill!


Inte för att jag har så stor användning för dem. Tja, efter att jag fick min fina de Walt skruvdragare, har det blivit roligt att skruva i saker, för det är så lätt. De Walten gör hela jobbet.


Jag älskar min de Walt!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards