Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 januari 2009 16:00

En gul tvättlapp, märke okänt, upphittades i morse på undertecknads badrumshandfat...   eftersom jag inte använder TVÄTTLAPPAR så antar jag att den bragts dit av ägaren själv...


Meddelas endast på detta sätt!


PS  Förresten är vi sams, för länge sen.. Eftersom vi båda är känsliga (Fiskar) så blossar vi lätt upp men det går över lika fort....   DS

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 januari 2009 09:02

Till vänster är avtrycket efter min sko. Till höger avtrycket efter en bevingad vän.


Var rädd om fåglarna! Vare sig det är minus 15 eller plus 4 så behöver de frö och stöttning med foder under vintern!


Vi har räknat till 22 olika fågelarter vid vårt fågelbord. Varje vinter går det åt 6-7 solrosfrösäckar och minst lika många 5-kg säckar med fågeljordnötter och ett otal talgbollar.


Belöningen är att man alltid har vacker utsikt mot ett kryllande fågelbord. Och när domherrarna kommer...  och på våren när alla fågelpar kommer med sina ungkullar och visar dem var vinterrestaurangen finns...  gulligt!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 januari 2009 06:27

Vad som inte syns på bilden är lättheten med vilken hon rör sig. Det är som en ballerina som dansar. Matte kan inte annat än njuta och sucka av lycka...  och nypa sig i armen över faktumet att jag får äran att kalla henne min!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 januari 2009 06:22

Jag älskar mina tidiga mornar! Stiger ofta upp vid 5-snåret (då mannen åker till sitt jobb) och sätter mig vid datorn. Kollar mina favoritbloggar och gör själv oftast några inlägg i mina egna.


Idag kan jag inte låta bli att lägga in några bilder på min älskade ponnyflicka när hon travar, lätt som ett löv i vinden..... Exzentrics Nyponros var namnet, hon är nybliven tvååring.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 9 januari 2009 06:13

Hej där, ni yrvakna sömntutor!

Alla som är intresserade av hästar eller hundar och träning och förhållningssätt överhuvudtaget, måste läsa Ann-Louises inlägg om affirmativ träning!  Här  kan Du hitta dit!!!


Jag läser och reflekterar och kan bara hålla med ända ut i fingerspetsarna, frivillighet, respekt, uppmuntran och ödmjukhet, det är ledorden i allt umgänge med mina djur. Måtte jag kunna leva upp till det varje dag!!!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards