Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 07:42

Näst efter hästsaker har min stora vurm varit att köpa hinkar. Ja, Du läste rätt, plasthinkar!


Sadelkammare och grovkök fylls av allehanda hinkar, i alla möjliga färger. Jag har hinkar för hästtvätt, särskilda märkta för att tvätta rumpa resp huvudregionen. Jag kan inte förklara det, men när jag ser en snygg hink i en annorlunda färg så känner jag direkt att jag nog har användning för den.


Nuförtiden har vi så många hinkar, så om jag faller för frestelsen att köpa en, får jag gömma den i uteförrådet, tills den ev kan komma till användning. Fråga mig inte varför jag gör det här, sa jag ju!


Bilden har inget sammanhang med texten, för den visar ju en KORG, inte en hink.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 07:09

Smiter åt bra i halsen, de flesta täcken är alldeles för vida för små smäckra ponnyhalsar. Täckt frontknäppning, kryssgjordar,hmm inga bogveck, svanslapp och elastiska bensnören. Perfekt.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 07:06

Nää, inte jag. Allra minst tycker jag om att handla kläder, efter att min kropp svällt upp till trista proportioner, roligare var det på den tiden jag passade in i en 38:a...


ROLIGAST är det att handla saker till hästarna. Har alldeles för många täcken och använder dem sällan, men det är så roligt att köpa dem. Och grimmor. Och träns. Och bett. Och borstar.....


Hittade ett täcke på nätet som ser fint ut för ponnier, Bucas ponny turnout. Men inte behöver jag det. Ska inte, ska inte....


Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 06:55

Termometern visar tio minus. Måste snart ut i kylan. Det är konstigt, jag som tycker att minus fyra känns DÖDSKALLT, hur ska då inte minus tio kännas?


Kallt genom märg och ben. Hästarna behöver sitt morgonfoder!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2009 06:52

Måste bara visa liten pudel i festkostym. Trots att jag själv tycker illa om att klä ut hundar, så måste jag medge att den här festsmokingen är rätt gullig. Och har man en snäll liten pudel som finner sig i tokiga påhitt så...

Mer om liten pudel hittar Du på hans egen blogg.....  

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards