Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Utbrytarprinsessan eller "Hur dum får man va´??"

Av Alpackaprinsarnas blogg - 24 januari 2009 17:37

Meya gillar Nyponros mycket mycket. HUR mycket fick jag se när jag idag tog ut Nyponrosen ur hagen. Vhiskur var ju kvar, så jag tänkte att det skulle gå bra. Men ack vad jag bedrog mig!


Knappt hade Rosie gått med mig ut ur hagen, så kom Meya i full fart, skriandes av längtan (och oro?) och sprängde sig igenom först EN elastisk eltråd och sen genom en grind bestående av FYRA strömförande, elastiska eltrådar.... (den första tråden hade hon sönder -TJONG! , men grinden lyckades hon krångla sig igenom utan ett enda spår)


Just när hon kom ut, rutschade stora snölass nerför förvaringstältet, så hon blev vettskrämd och remmade ut på vägen och for iväg bortåt i full fart. Detta är ingen trafikerad väg, som tur var. Bara vägen till vårt hus.


Man hinner tänka rätt mycket under de där sekunderna som man ser en liten ponnyrumpa försvinna bortåt vägen....


Jag band fast Nyponros och gick bortåt och ropade på Meya. Genast tvärvände hon och kom galopperande tillbaka till mig. Jag hämtade grimman och hon stack in sin lilla nos i den. Slutet gott, allting gott.


Vad JAG lärde mig? Jo, att nästa gång jag tar ut Nyponros, så stänger jag in Meya i boxen, jämte Vhiskur som sällskap i boxen bredvid....)

 
 
AK

AK

24 januari 2009 19:00

Ja jösses, man kan inte förutse allt.
Tur det gick bra iaf!

http://bacillen.wordpress.com

 
Gitte

Gitte

24 januari 2009 19:26

Oj, vilket äventyr. Tur att allt gick bra.

http://nissebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

PiLi, systra di

24 januari 2009 23:56

Hoppsan! Här händer det saker, ser jag..:)
Tur att det gick bra!!!
Även skönt att se min favvo Cinnamo, i nya flocken.. Duktig flicka!
Sen har jag en utmaning till dig, kära Ylle..
Du ska gå in på mina bilder, gå in på fjärde mappen och sedan ta fjärde fotot, in med detta på bloggen och skriva några rader om detta.. och sen skicka det vidare till någon av dina bloggarvänner och så får vi se vad som händer.. och vilka foton som kommer fram!
Nattinatt och tusen tack för fina paketet..:)
Det gjorde en trött syster mkt piggare..haha!
Kramar från oss 3!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards