Alla inlägg under maj 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 maj 2008 07:26

Man måste ju kolla om hästgubben fortfarande är intresserad av oss vackra flickor?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 maj 2008 07:22

Cinnamon: Ja, där kom det ju in en stilig herre med rätt mycket kropp, om man säger....  Han verkade ju tämligen ofarlig, men jag var ändå noga med att hålla lilla Nyponros litet på kanten.. man vet ju aldrig...

Han berättade att han slagits med en stor häst som heter Fighter, och ja, ska jag vara ärlig, så verkade han faktiskt ganska matt. Vi följde efter honom hela kvällen. Man måste ju hålla ögonen på en nykomling!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 maj 2008 07:19

Nyponros: Här händer det grejer! Igår åkte matte iväg med släpet i ett huj, och hem kom hon med den där islandsgubben. Hon släppte ut honom till oss i hagen. Vi var ju rätt nyfikna förstås, han luktade annorlunda och såg annorlunda ut. Han verkade ju rätt snäll, höll mest huvet i backen och betade.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 maj 2008 15:46

Nyponros: Matte trodde det inte, men Hööks ponnysize passade mig också! Den här är suverän, håller ut vid ögonen, vilket inte de mjuka maskerna gör. Sen är det öron som hindrar flygfän från att störa mig genom att krypa in och brumma. Längs kanterna är det mjukt material så att den inte skaver.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 maj 2008 15:43

Nu har flugor och oknytt kommit på allvar. För att inte få besvär med ögon och öron har matte satt på oss varsin flugmask. Vi gillar dem! Såna här borde varenda häst få när det blir sommar.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 maj 2008 07:18

Vår matte orkar inte hjälpa oss att blogga. Hon bara hostar och snörvlar och har sig. Så det blir inget inlägg. Om nu någon undrade? Men den som väntar på nåt gott.....  Isisgubben kom inte heller hem igår. Lille Hunden är också sjuk. Kräks och har sig. Matte sa att hon inte orkade både ha en sjuk hund, vara dålig själv och sen passa oss hästar. Oss gör det inget. Han får gärna stanna borta så länge som helst...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 maj 2008 14:09

Cinnamon: Matte öppnade nyss betet. Jag hinner knappt få nosen innanför grinden, så börjar jag beta. Jag vet ju att hon kommer och hämtar oss snart...  Fång-spöket, säger hon. Men jag förstår ingenting. Har aldrig hört talas om nåt Spöke, mer än han ponnyn där borta på Bygget....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 maj 2008 14:07

Nyponros: Nu har matte stängt Gammelbetet för i år! Vi får komma in på det nya, fräscht gröna, men bara en timme om dagen. Så det gäller att äta fort! Mums!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards